Achterveld 1 dendert door
maandag 31 oktober 2016

S.V. Achterveld 1

Het lijkt alweer maanden geleden dat Achterveld het seizoen begon met een keiharde 7-0 nederlaag. Toch zijn de oranjehemden pas zes duels - waarin één keer werd gelijk gespeeld en daarna vijf keer op rij werd gewonnen - verder. In de uitwedstrijd tegen Brederodes leek er een einde te komen aan die mooie serie.

Achterveld kwam op een 2-0 achterstand. Twee keer scoorde uitblinker Rudy Baalman daarna tegen, maar telkens deed de thuisploeg dat ook. Bij 4-2 gaf bijna niemand meer een stuiver voor de kansen van Achterveld.
Toch bracht Janco Heimgartner met Danny van Veluw een extra spits in de ploeg. Prompt scoorde Baalman zijn derde van de middag. Vijf minuten voor tijd werd het via Van Veluw zelfs gelijk: 4-4.

Met een gelijkspel nam Achterveld geen genoegen. Heimgartner liet zijn ploeg voor de winst spelen en werd daarvoor beloond. Bart Kooloos, die na zijn goede invalbeurt van vorige week, in de basis mocht starten schoot in de laatste minuut de 4-5 binnen en dat leidde tot een enorme vreugde bij Achterveld.

,,Op dit niveau kun je altijd een achterstand wegwerken als je er maar in blijft geloven'', stelde Heimgartner nog maar eens vast. ,,Bij 4-2 dacht ik ook even 'nu is het gebeurd', maar we toonden weer eens een enorme veerkracht.''

Bron: de Leusder Krant