Achterveld 1 scoort wel, maar is wel uitgeschakeld
zondag 10 september 2017

S.V. Achterveld 1

Na twee bekerduels is Achterveld al uitgeschakeld in het bekertoernooi. Dat is op dit moment niet de hoogste prioriteit voor Achterveld-trainer Janco Heimgartner. ,,De bekerwedstrijden zijn voor ons echt nog voorbereiding. Daarom ben ik er wel blij mee dat we twee keer gescoord hebben.''

In de eerste helft liep het nog niet helemaal naar wens en kwam HVC, dat in de vijfde klasse speelt, zelfs op voorsprong. Daarna werd Achterveld aanvallend sterker. Op aangeven van Joris Houtveen kopte Finn van Rossum de 1-1 binnen. Het lukte de thuisploeg niet om door te denderen.

Een makkelijk gegeven strafschop hielp de bezoekers uit Amersfoort een handje. ,,Die penalty was onterecht'', oordeelde Heimgartner. ,,Gelukkig werd het daarna toch nog gelijk.'' Uit een vrije trap van Luuk van den Breemer kopte Michiel Schouten raak en was het opnieuw gelijk: 2-2.

HVC kwam vervolgens met tien man te staan, daar wist Achterveld niet van te profiteren. ,,Ik ben blij dat we vandaag twee keer gescoord hebben en achterin weinig weggegeven hebben'', analyseerde Heimgartner.

,,Vandaag speelden we weer in een andere samenstelling als vorige week. Het zal nog wel even duren voordat we in een vaste ploeg spelen. Ook al speelt HVC een klasse lager dan wij, toch was het een nuttige wedstrijd waarin we kansen kregen om te winnen en dat vond ik positief.''

Achterveld - HVC 2-2 (0-1).0-1, Finn van Rossum 1-1, 1-2, Michiel Schouten 2-2.

Bron: de Leusder Krant