maandag 6 maart 2017

S.V. Achterveld 1

Twee keer kwam Achterveld op achterstand. Even zo vaak kwam de ploeg van Janco Heimgartner op gelijke hoogte. Mark de Ridder knalde de 'oranjehemden' vervolgens naar een 3-2 overwinning.

Het gebeurt niet heel vaak dat een ploeg wint nadat het twee keer op achterstand was gekomen. Echt verbaast was Heimgartner niet. ,,Dat wij blijven knokken is niet nieuw voor mij, dat is standaard bij ons.'' De trainer uit Barneveld wilde zijn ploeg met goed positiespel kansen laten creëren. Die tactiek werkte niet. ,,We gaven veel kansen weg. Pieter van Uhm hield ons in de wedstrijd. Je kan wel zeggen dat dit een heel gelukkige overwinning was voor ons.''

Na een half uur kwam DWSV op voorsprong. Frederik van Middelaar zorgde voor de gelijkmaker. Nog voor rust namen de Utrechters opnieuw de leiding. Na precies een uur zorgde Bart Kooloos voor de 2-2. Het voorbereidende werk was van de uitstekend ingevallen A-junior Aaike de Vette. Het slotakkoord was voor De Ridder, die scoorde uit een vrije trap.