dinsdag 27 september 2016

S.V. Achterveld 3

Op zondag 25 September om 12 uur trapte we dan eindelijk af tegen B.V.V 31 uit het Blaricumse.

Het was een zonnige ochtend en de stemming was zoals meestal goed.

Om exact 12 uur klonk het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter op het zonovergoten kunstgrasveld.

Het eerste fluitsignaal bleek zeker niet de laatste te zijn.

Na een rommelige openingsfase waarin beide ploegen ( die overigens allebei 2 wedstrijden gespeeld hadden en allebei 2 punten hadden ) de aanval zochten kwam de thuis ploeg al snel op voorsprong.

Achterveld beet letterlijk en figuurlijk van zich af en probeerde er een iets snellere en fysiek iets hardere wedstrijd van te maken.

Dat leek een positief effect te hebben en we maakten al snel de verdiende gelijkmaker.

B.V.V. Probeerde in ons tempo mee te gaan en ook in het fysieke.

Dat leverde een aantal harde duels op tussen Remco vd Berg en zijn directe tegenstander.

Remco legde zijn tegenstander volgens de scheidsrechter onreglementair neer, zijn tegenstander vond dat ook en trapte Remco na waarnaar de scheidsrechter besloot beide kemphanen met rood van het veld te sturen.

We moesten ons plan dus aan passen net als onze tegenstander. 10 tegen 10 dus.

Wij besloten om de ruimte achter hun verdediging te zoeken en extra snelheid voorin te zetten.

Dat pakte aanvankelijk niet goed uit want bij de eerste tegen aanval van B.V.V. Werd hun spits gevloerd en besloot ede scheidstrechter een penalty te geven. 2-1

Achterveld bleef van hun eigen kwaliteit uit gaan en bleef voetballen.

Gewoon de bal in de ploeg houden en geloven in het eigen spel.

Het bal tempo omhoog en al combinerend met Willem Huurdeman jr, Danny Smal en Kevin van Ruitenbeek op het middenveld wisten ze Joris Schouten in stelling te brengen en zo konden we met 2-2 gaan rusten.

Na 15 min pauze en een donder speech van Andre Ossendrijver en Mark van Brakel besloot Achterveld er vol voor te gaan.

Met een nog iets hoger tempo en weinig bal verlies kwam Achterveld scherp uit de kleedkamer onder leiding van aanvoerder Marthijn Houtveen die band had overgenomen van vaste aanvoerder Rob Groen die even aan de kant zat zodat iedereen evenveel kon spelen en op adem kon komen om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen.

En dat lukte.

Al snel bleek dat B.V.V. Niet mee kon met het tempo van de oranjehemden.

De 2-3 en de 2-4 van Kevin van Ruitenbeek en de aanvoerder Marthijn Houtveen stonden dan ook snel op het scorebord.

Achterveld was in de tweede helft heer en meester en dat straalde het ook uit.

Ze vonden elkaar makkelijk en vooral na de tweede gele kaart voode aanvoerder en dus ook tweede rode kaart voor de Blaricumse.

De marge was al 2 maar na deze kaart werd het echt 1 richtingverkeer en bleef Achterveld goed voetballen.

Joris Schouten, Rick van de Brink en Kevin van Ruitenbeek wisten er allen nog een goaltje bij te maken waardoor de eindstand op maar liefst 2-8 werd bepaald.

Achterveld 3 heeft door vooral hun eigen spel, kwaliteit en het te blijven voetballen een prima overwinning geboekt.

Na de wedstrijd smaakte de biertjes ook prima en was de stemming ook uitermate goed in het zonnetje op het terras van de kantine.

Maar niet te lang genieten want volgende week wacht N.V.C. Thuis en dat is de huidige koploper.

We zijn benieuwd wat de leiders Willem Huurdeman sr en Andre Ossendrijver nu uit de hoge hoed gaan toveren tegen deze titel kandidaat.

Dus komende zondag 02-10-2016 om 11:00 uur op Kerstens Sportpark

S.V.Achterveld 3 – N.V.C. 3

Groeten een er tijdje door een operatie uitliggende speler van dit sterren ensamble