Achterveld 4 en de Roemeense verbroedering
zondag 7 april 2019

S.V. Achterveld 4

Roemenië behoort tot de dertig belangrijkste exportmarkten van Nederland. De bilaterale goederenhandel met Roemenië had in 2015 een omvang van 3,6 miljard euro. Daarbij beliep de Nederlandse goederenexport 2,1 miljard euro. De waarde van de financiële belangen (FDI) van het Nederlandse bedrijfsleven in Roemenië bedroeg eind 2015 1,5 miljard euro. Tot 2000 was Nederland de grootste investeerder in Roemenië. Veel Nederlandse bedrijven gingen in Roemenië aan de slag zoals bijvoorbeeld Shell, Unilever, ING-bank, ABN-AMRO en Nationale Nederlanden.

Vanwaar deze introductie zult u denken? Om dit op te helderen nemen wij u mee terug naar de dag van afgelopen zaterdag. Deze zaterdag was het Super Saturday op het Kerstens Sportpark. Waar aan de overkant van het park enthousiaste dorpsgenoten aan het zwoegen waren met allerlei vormen van ijzer voor de plaatselijke AA (Actief Achterveld), was er op het Kerstens Sportpark het Super Saturday evenement! Wat klinkt als een goedkope slogan van een keukenboer blijkt niets minder te zijn dan een aantal topwedstrijden op één dag samen op een aantal hectare grond. En uiteraard kon Achterveld 4 niet ontbreken op het affiche van Super Saturday.

Vandaag mochten wij aantreden tegen Valleivolgels uit het nabij gelegen Scherpenzeel. Onze trouwe volgers weten inmiddels dat we kampioen gelijk spellen binnen trekken zijn in onze competitie en de uitwedstrijd resulteerde dan ook in een 2-2 eindstand. Vandaag mochten we proberen om de drie punten binnen de club te houden.

Vanwege alle festiviteiten deze dag was een ieder dan ook keurig voor het ultimatum van 13.45 uur aanwezig en konden de spelers allereerst genieten van medespeler Frank die onder de lat van het 2e stond, eerder op de dag. Hij deed dit met verve wat ook de hoofdtrainer niet was ontschoten en die besloot prompt Frank gelijk te promoveren als reserve keeper bij het vlaggenschip van het 1e. Deze kans kon Frank natuurlijk niet laten schieten, maar gelukkig waren andere Frank en mini Dave Lenn bereid om mee te doen met het 4e zodat we genoeg man zouden hebben voor een volle bank en een vlagger.... Remco, die nooit te beroerd is om de vlag op te pakken, was dat vandaag ook niet en zonder mokken reageerde hij enthousiast op de vraag van Harry of hij wilde vlaggen...

Bij het betreden van het veld stond ineens een klein persoon gehuld in een waar scheidsrechter uniform met een vlag in de hand. Remco, die dacht dat Harry een verlaat 1 april grapje met hem had uitgevoerd, begreep dat hij in het ootje genomen werd en wist dan ook zeker raad met dit buitenkansje. in zijn beste Roemeens vroeg hij aan onze kleine supporter of hij wilde vlaggen en dat wilde hij wel... En zo floot de goed fluitende leidsman af om 14.30 uur met aan Achterveldse zijde een ware fanatieke grensrechter die keurig klokte op het moment dat het 1e fluitsignaal te horen viel.

Hoofdstuk 2, Rick.

Zijn naam leest u eigenlijk altijd aan het eind van het verslag voor een vrolijke voetnoot, wat bij vele lezers een glimlach op het gelaat weet te brengen. Vandaag besloot Rick, de gevaarlijkste man aan de kant van Valleivogels, om zich eerder in het verslag genoemd te laten worden. Bij een oersaaie 1e kwart van de wedstrijd, waar onze vele supporters besloten om naar de andere kant van het veld, de andere topper van de dag te aanschouwen, kwam het gezegde ''beter een goede buur dan een verre vriend'' om de hoek kijken.... Rick besloot dit gezegde uit te drukken in een keurige eigen goal waarbij hij onze sluitpost Tim vandaag voor het eerst verschalkte... Dat hij later nogmaals onze Tim in problemen zou brengen wist vriend noch vijand toen nog. Er werd nog 1 keer gescoord in deze verdere oersaaie 1e helft en werden de kleedkamers opgezocht voor de 2e helft.

De 2e helft, die prima verliep, we scoorden zelfs na een corner met een prachtige kopbal van Roland en achterin werd er al druk geroepen dat we 1 op 1 gingen spelen. Maar wie moest er naar voren van de achterlinie? Onze aanvoerder, zou hij het goede voorbeeld geven of Rick, want dat hij kon scoren zagen we in de 1e helft al. Bij het aanschouwen van de afstand die hij moest overbruggen naar onze spits besloot hij eerst nog de verdediging te helpen voordat zijn opmars naar voren zou gaan beginnen. Met een pasje over zichzelf heen en de daarop volgende curve bal die 2 meter naast hem kwam, besloot de spits van Valleivogels dit kadootje te verzilveren... Nadat ondergetekende ook nog een keurige ''ik had geen kracht meer in mijn rechterbeen'' excuus gaf voor zijn pass in de voeten van de linksbuiten bleek het verschil te groot om nog wat terug te doen en floot de leidsman af nadat onze Roemeense grensrechter hem keurig had geattendeerd dat de 90 minuten verstreken waren en werd de kleedkamer opgezocht.

Er volgde nog een gezellige afsluiting van de dag en iedereen was al snel weer deze ietwat ongelukkige wedstrijd al snel vergeten... Zelfs Rick want hij wilde alweer een mopje vertellen maar wat bleek....zijn mopje was ziek deze dag..

Ter info voor volgende week aan onze grensrechter:4:

Săptămâna viitoare vom juca împotriva lui Scherpenzeel la ora 14:30. O oră în avans este mai mult decât suficient pentru a fi prezent!