Achterveld 4 laat zien hoe het moet
maandag 15 april 2019

S.V. Achterveld 4

Waar normaliter het wekelijkse verslag gedomineerd wordt door de avonturen en perikelen van het vlaggenschip van de vereniging, Achterveld 4, is dat deze week niet het geval. Na de tragische nederlaag (5-2, red.) uit bij Scherpenzeel was de teleurstelling groot bij ‘El Capitano’ en besloot hij tot grote verontwaardiging van zijn medespelers geen verslag te schrijven.

Zijn stemming sloeg echter 180 graden om bij terugkomst in de kantine van Achterveld. Tot zijn grote genoegen kreeg hij te horen dat zijn nalatenschap veel verder reikte dan alleen zijn eigen elftal. Maandenlang trainde hij al mee met het 2e selectie-elftal en was hij ook begaan met deze jongens die nog vol mee deden voor het kampioenschap. Maandenlang probeerde hij het 2e elftal al tot een hoger niveau te tillen, maar af en toe voelde hij zich op de trainingen als een roepende in de woestijn. De jongens namen maar weinig van hem aan en ook al gaf hij keer op keer het goede voorbeeld, het wilde maar niet beklijven.

Tot zaterdag 13 april. SV Achterveld 2 speelde de uitwedstrijd tegen ASC Nieuwland en alles viel op zijn plaats. Na maanden van trainen, trainen en nog meer trainen met de aanvoerder van het 4e was daar eindelijk het resultaat: Een wonderschoon eigen doelpunt van Michiel van Buuren!
U moet weten dat precies 3 weken eerder El Capitano er hoogstpersoonlijk voor had gezorgd dat SV Achterveld 4 met een punt terugkeerde vanuit Zeist. Met een prachtig doelpunt wist hij zijn eigen keeper te verrassen en zo de 1-1 op het scorebord te zetten (zie ook het verslag van 23 maart).

En nu was de eer aan Michiel van Buuren. Met een fantastische terugspeelbal op een leeg eigen goal wist hij eigenhandig de wedstrijd weer spannend te maken. Niet alleen de pass was fantastisch, maar ook de verwoede poging om de bal nog in te halen was van een uitzonderlijk niveau.

Helaas is Michiel van Buuren meestal juist degene met beeldmateriaal als iemand een fraai doelpunt (of tackle) weet te maken en dus is er geen videobewijs van zijn doelpunt. Maar gelukkig heeft de redactie beslag weten te leggen op enkele exclusieve beelden waarop Frederik en Alex laten zien wat er zich precies heeft voorgevallen.
De beelden zijn te vinden HIER en HIER (klik op de link om de video’s te bekijken).

Het spectaculaire eigen doelpunt gonsde nog lang na in de kantine. Helaas voor Michiel wist het 2e toch een 3-1 overwinning uit het vuur te slepen. El Capitano hoorde het tevreden aan en keek al uit naar de training van aankomende donderdag. Wat zou hij de jongens deze week gaan leren?
Hard work pays off, Michiel!