Achterveld E2 lijdt dure nederlaag in strijd om plek 3
zaterdag 30 april 2016

S.V. Achterveld E2

Door: A. Roeterdink

Met als inzet de derde plaats speelde de E2 vanochtend thuis tegen de E8 van Hoogland. Bij afwezigheid van Jarin Eggenkamp is het team aangevuld met Thibo Beute en Stef Keulen.

Het eerste gevaar is van de Achtervelders als Douwe Brooijmans vanaf de rechterkant zijn inzet door de voet van de keeper gekeerd ziet worden. Gelijk hierna is het aan de andere kant ook meteen gevaarlijk als een Hooglandse aanvaller Mees van de Wolfshaar uitkapt en goed binnenschiet. Door een goede redding van Renzo van den Hengel blijft het echter nog 0-0. Toch laat de openingsgoal niet lang op zich wachten als een speler van Hoogland van achteruit via de rechterkant van het veld op kan stomen en de bal hard laag voor geeft. Een goed meegelopen Hooglandse aanvaller weet met deze bal wel raad en rond fraai af, 0-1.

E2_Hoogland_01.jpg

Als Mees van de Wolfshaar met een prima steekbal Douwe Brooijmans vrij voor de goal zet , ziet Douwe zijn inzet net naast de goal belanden waarna Hoogland uit de tegenaanval genadeloos toeslaat, en de 0-2 noteert al vroeg in de wedstrijd. Ook het volgende gevaar is weer voor Hoogland als ze met een paar fraaie acties door de Achterveldse verdediging heen tikken, maar door goed optreden van Renzo van den Hengel blijft de schade beperkt.

E2_Hoogland_02.jpg

Nadat Hoogland ook nog voor open goal naast heeft geschoten is het weer de beurt aan de Achtervelders als Thibo Beute de bal op Dinan Borsen speelt die zijn inzet door de keeper tot corner verwerkt ziet worden. Als Douwe Brooijmans de vallende bal uit deze corner opnieuw hard en laag inbrengt is het Dinan Borsen die zijn inzet van dichtbij door de keeper gepakt ziet worden waarna Hoogland er via een counter over de linkerkant weer gevaarlijk uit komt en Renzo van den Hengel voor de derde keer deze ochtend het nakijken geeft, 0-3.

Het volgende gevaar is weer voor de E2 als Stef Keulen zijn bekeken schot door de keeper gepakt ziet worden. Niet veel later geeft Thibo Beute de bal mooi af op Douwe Brooijmans maar de inzet van Douwe is een prooi voor de keeper. Als vlak voor rust nog een goal van Hoogland wordt afgekeurd gaan beide ploegen rusten bij een 0-3 tussenstand, iets wat de E2 dit seizoen nog niet heeft meegemaakt.

E2_Hoogland_03.jpg

De tweede helft is nog maar net op gang als een Hooglandse aanvaller via de linkerkant van het veld Tim Roeterdink uitspeelt, naar binnen trekt en in de korte hoek de 0-4 laat noteren. Een afstraffing hang in de lucht maar nog steeds vroeg in de tweede helft is het Douwe Brooijmans die met een droog hoog schot van afstand voor de 1-4 tekent, en een paar minuten later is het weer Douwe die via de binnenkant van de paal de 2-4 scoort.

E2_Hoogland_05.jpg

De Achtervelders voelen dat er nog iets mogelijk is, en zijn dichtbij de derde treffer als een vrije trap van Tim Voskuilen – na een overtreding op Thibo Beute – de bovenkant van de lat schampt. Nu is het weer de beurt aan Hoogland die na een mooie actie hun vijfde treffer weten te maken, 2-5 – waarna Douwe Brooijmans niet veel later de 3-5 tegen de touwen jaagt. De E2 blijft het geloof houden in een stunt na de kansloze 0-4 achterstand, en Jens Oskam is dichtbij maar ziet zijn inzet door de keeper gepakt worden. Ook Hoogland is nog een keer gevaarlijk als een corner rechtstreeks via de lat over de goal verdwijnt.

E2_Hoogland_04.jpg

Als Hoogland het nog een keer met een ongevaarlijk schot probeert schat Renzo van den Hengel deze inzet helemaal verkeerd in en lijkt er weer een goal te vallen, maar dankzij een uiterste krachtinspanning van Mees van de Wolfshaar wordt de bal nog net voor de doellijn weggewerkt. De laatste mogelijkheid is voor Douwe Brooijmans die nog een goede mogelijkheid krijgt maar het net niet weet te vinden en zo gaat de wedstrijd – met als inzet de derde plek – de boeken in als een 3-5 nederlaag.

STAND_16_08_Competitie_Hoogland.jpg

Thibo Beute, Mees van de Wolfshaar, Dinan Borssen, Tim Roeterdink, Douwe Brooijmans, Stef Keulen, Jens Oskam, Renzo van den Hengel en Tim Voskuilen