woensdag 25 mei 2016

Dinsdag 24-05-2016                                      Hoogland E8 - Achterveld E2 2-9

Door: A. Roeterdink

Vanavond stond er voor de E2 nog een inhaalwedstrijd op het programma voor de competitie, uit tegen de E8 van Hoogland. Bij winst zou de E2 op basis van het doelsaldo nog een plaatsje kunnen stijgen op de ranglijst, naar de vierde plek. De vraag was of de E2 het goede spel van afgelopen zaterdag vandaag ook kan laten zien.

De wedstrijd begin open, en al vroeg in de wedstrijd is het Tim Voskuilen die de lat raakt gevolgd door een Hooglandse aanval die op de paal beland. De Achtervelders krijgen veel ruimte om te voetballen het geen al vroeg in de wedstrijd resulteert in een 2-0 voorsprong door 2 doelpunten van Douwe Brooijmans. Als Hoogland er dreigend uit komt is het eerst nog Renzo van den Hengel die redding brengt, maar in de rebound is hij kansloos en staat het 1-2.

Nadat Douwe Brooijmans voor de 1-3 heeft getekend komt de 1-4 van de voet van Tim Voskuilen die mooi afrond na een prachtpass van Mees van de Wolfshaar. Op slag van rust is het Douwe Brooijmans die met zijn vierde goal de 1-5 ruststand laat noteren. In de tweede helft beginnen de Achtervelders iets minder fel, en de Hooglanders juist feller dan in de eerste helft het geen meteen al gevaar oplevert als Hoogland de bal op de lat deponeert. Niet veel later valt de goal voor Hoogland toch en staat het 2-5. De 2-6 komt van de voet van Stef Keulen die - nadat Tim Voskuilen met een mooie actie aan de rechterkant van het veld de bal uitstekend voor heeft gegeven – in een keer afrond en de keeper kansloos laat.

Als Hoogland voor de derde keer het aluminium raakt door de bal weer op de lat te deponeren, schakelt de E2 razendsnel om in de counter. Jens Oskam gaat er van achteruit met de bal vandoor en geeft deze precies op maat mee met Jarin Eggenkamp aan de linkerkant van het veld. Als Jarin de bal vervolgens voor geeft is het Douwe Brooijmans die netjes afrond en voor de 2-7 tussenstand tekent.

De 2-8 komt van de voet van Jens Oskam die na een mooie actie van Douwe Brooijmans het net weet te vinden. Ook Jarin Eggenkamp pakt nog zijn goaltje mee en zorgt voor de 2-9. In de tussentijd is Hoogland er ook nog een aantal keren dreigend uit geweest, maar Mees van de Wolfshaar, Jens Oskam en Tim Roeterdink hadden de zaakjes achterin weer goed voor elkaar, en de enkele keer dat Hoogland er toch door kwam stond daar altijd nog Renzo van den Hengel die ook vandaag weer een aantal goede reddingen in huis had.

De laatste minuten hangt de tiende Achterveldse goal in de lucht, en het lijkt erop dat Jarin Eggenkamp deze op zijn naam mag zetten maar de goal wordt afgekeurd omdat er een overtreding aan vooraf was gegaan. Nog eenmaal is Mees dicht bij de tiende Achterveldse goal is hij een vallende bal snoeihard tegen de touwen lijkt te jagen. Helaas wordt deze inzet gesmoord waardoor de teller op 9 blijft steken na opnieuw een sterke wedstrijd van de E2.

Zaterdag is de echte afsluiting van het seizoen, als er nog een toernooi bij Amsvorde op het programma staat.

Mees van de Wolfshaar, Tim Roeterdink, Douwe Brooijmans, Stef Keulen, Jens Oskam, Renzo van den Hengel, Jarin Eggenkamp en Tim Voskuilen