zondag 22 mei 2016

S.V. Achterveld E2

Zaterdag 21-05-2016                                              E-pupillen Toernooi in Stroe

Door: A. Roeterdink

Als afsluiting van het seizoen speelt de E2 dit seizoen nog 2 toernooien, waarvan vandaag de eerste in Stroe. Het toernooi zal gewonnen worden door de ploeg die in de mini-competitie van 6 teams als beste presteert.

In de eerste wedstrijd is de tegenstander Hoevelaken. De Achtervelders beginnen sterk, en nog voordat er een speler van Hoevelaken de bal heeft aangeraakt is er al de eerste kans die er helaas niet ingaat. Na een aantal kansen is het Tim Voskuilen die de score opent, 1-0. De Achtervelders blijven heer en meester en creëren veel (grote) kansen, maar net als in de afgelopen competitie vergeet de ploeg ‘de trekker over te halen’ waardoor het lang 1-0 blijft. Uiteindelijk komt Hoevelaken goed weg met een 2-0 nederlaag. De tweede Achterveldse treffer komt op naam van Jarin Eggenkamp.

De tweede wedstrijd is Stroe de tegenstander. De Achtervelders spelen weer een goede wedstrijd met mooi en verzorgd positiespel en geven de tegenstander geen moment het idee dat er wat te halen valt. Uiteindelijk gaat deze wedstrijd met 7-0 de boeken in, met doelpunten van Jarin Eggenkamp (2x), Dinan Borssen (2x) en Douwe Brooijmans (3x).

Stroe-2.JPG

In de derde wedstrijd treedt de ploeg aan tegen SDVB, deze ploeg laat zien goed te kunnen voetballen. Toch is de E2 ook deze wedstrijd weer de betere en kunnen ze elkaar erg makkelijk vinden. Als na een solo van Dinan Borssen de bal via een Barnevelds been in de goal beland is het uiteindelijk Douwe Brooijmans die de 2-0 eindstand laat noteren. Niet alleen de uitslagen van de eerste 3 wedstrijden zijn goed, maar ook het spel van de E2 is goed. Weinig persoonlijke fouten, de meeste ballen komen aan en de jongens weten elkaar steeds makkelijk te vinden wat een aantal mooie aanvallen opleverde.

Stroe-1.JPG

De vierde wedstrijd is tegen DTS uit Ede. Wederom een sterk spelend Achterveld dat uiteindelijk na goals van Dinan Borssen , Douwe Brooijmans, Jens Oskam (2x) en Jarin Eggenkamp met een 5-0 overwinning van het veld stapt.

De laatste en vijfde wedstijd is tegen N.S.C. uit Nijkerk. In deze wedstrijd loopt het allemaal iets stroever, maar ondanks dat is de E2 ook nu weer de betere van de 2 teams. Het is Douwe Brooijmans die de score opent. Halverwege de wedstrijd is het N.S.C. dat een aanval mooi afrond en zo de gelijkmaker weet te noteren, 1-1. Toch zullen de Achtervelders ook deze wedstrijd als winnaars af sluiten als Tim Voskuilen de winnende treffer maakt en de Achterveldse E2 toernooiwinnaar wordt met de klinkende cijfers: 5 gespeeld – 5 gewonnen. Doelsaldo 18 voor – 1 tegen.

Stroe-3.jpg

Een mooi resultaat tegen het einde van het seizoen. Vandaag lieten de jongens zien dat - als ze allemaal hun ding doen en elkaar de bal gunnen - gewoon heel goed kunnen voetballen, hetgeen vertaald werd in het sterke toernooi dat ze gespeeld hebben. In tegenstelling tot in de competitie werden de kansen vandaag veelal wel benut, en de achterhoede met Mees van de Wolfshaar, Renzo van den Hengel, Jens Oskam en Tim Roeterdink hebben in 5 wedstrijden zo goed als niets weggegeven.

E2 toernooi Stroe

Mees van de Wolfshaar, Dinan Borssen, Tim Roeterdink, Douwe Brooijmans, Jarin Eggenkamp, Jens Oskam, Renzo van den Hengel en Tim Voskuilen