Achterveld gaat in week tijd van tien naar nul (uit de Leusder Krant)
maandag 2 oktober 2023

Zo makkelijk als Achterveld het doel vorige week wist te vinden (tien keer), zo tevergeefs waren de pogingen deze keer. Tegen Zeist werd zelfs helemaal niet gescoord. De bezoekers deden dat wel toen ze vlak voor tijd een strafschop kregen en wonnen met 0-1.

Het grote verschil was dat Zeist gewoon een klasse beter is dan HVC vorige week’’, oordeelde Jouri Melkert. ,,Eigenlijk voetbalden we vandaag heel goed en was het mooi om te zien dat we ons kunnen meten met een ploeg die mee gaat strijden om het kampioenschap.”

Zeker in de eerste helft waren de beste kansen voor Achterveld. Vooral Bob van Ruitenbeek kwam een paar keer gevaarlijk door. Na de pauze werd Zeist sterker en drong Achterveld wat meer terug op eigen helft. ,,Omdat we nog steeds geen grote kansen weggaven zag het er lang goed uit voor ons. Tot het ongelukkige moment.”

Dat was de botsing tussen doelman Tjeerd van Middelaar en een aanvaller van Zeist, waarna de bal op de stip ging. ,,Ik neem Tjeerd niets kwalijk. Sterker nog hij keepte zelfs een uitstekende wedstrijd. Zoiets kan gebeuren. Hoe zuur het ook was voor ons.”
Sven van Rossum zorgde daarna nog bijna voor de 1-1. Zijn volley ging rakelings over. Hierdoor daalde het gemiddelde aantal doelpunten per wedstrijd bij Achterveld van tien naar vijf.

Bron: de Leusder Krant
Foto: Bram van den Heuvel