Achterveld heeft nieuw koningskoppel
zondag 23 september 2018

S.V. Achterveld 1

Achterveld heeft de eerste competitiewedstrijd op zaterdag gewonnen. In Elst werd Musketiers met 1-3 verslagen. Als dit duel een voorbode op het nieuwe seizoen wordt, dan kan er gesteld worden dat Achterveld een nieuw koningskoppel heeft. Sven van Rossum en Jelle Neuman waren beiden bij alle treffers betrokken.
Bij de 0-1 en 0-2 was Neuman de aangever en rondde van Rossum twee keer op fraaie wijze af. Bij de 0-3 waren de rollen omgedraaid.

,,Dit was een prima eerste helft'', vond Achterveld-trainer Ferry Marks. ,,Daarna waren we wat slordiger, al had ik geen moment het gevoel dat we punten gingen verliezen.'' Tien minuten voor tijd werd het toch nog 1-3. Het was nota bene Joost van den Heuvel die bij zijn debuut de bal ongelukkig in het eigen doel werkte.

Marks kijkt al uit naar de komende wedstrijden. ,,We krijgen nu vier heel zware tegenstanders achter elkaar. Voor ons gaat het nu echt beginnen.''

Doelpunten Achterveld: Sven van Rossum 0-1 en 0-2, Jelle Neuman 0-3.

Bron: de Barneveldse Krant
Foto: Rinus van Denderen