Achterveld verplettert Uchta
zondag 21 april 2019

S.V. Achterveld 1

Achterveld had geen enkele moeite met het zwakke Uchta. De ploeg van Ferry Marks won met 13-0. Al na 24 seconden opende Bob van Ruitenbeek de score, daarna was het alleen nog maar wachten op meer treffers voor de Oranjehemden.

Sven2.jpg
Sven van Rossum schroeft zijn doelpuntentotaal verder op.

Dat de teller bleef steken op dertien treffers was mede de verdienste van de grensrechter van de bezoekers. Hij slaagde er tot twee maal toe in om een treffer van Sven van Rossum afgekeurd te krijgen. De goalgetter scoorde hierdoor 'slechts' vier keer. Zijn seizoenstotaal liep natuurlijk wel flink op, dat staat nu op 33 doelpunten.

Door de monsterscore bereikte Achterveld overigens wel een mijlpaal. De 12-0, gemaakt door Joery Boutens, was de honderste treffer van dit seizoen. ,,Voetbal draait om plezier en veel doelpunten maken, dus dat doen we goed'', grijnsde Ferry Marks, die tevreden terugblikte. ,,Dit zijn wedstrijden waarin je niets te winnen hebt, maar in tegenstelling tot vorige week ging het vandaag best goed. Daar ben ik blij mee.''

_MG_6850.1.jpg
Bob van Ruitenbeek scoorde net als Sven van Rossum 4x

Met nog vier duels te gaan wordt steeds duidelijker dat Achterveld absoluut tweede moet worden om de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse te bereiken. Dat heeft de ploeg overigens in eigen hand. Achterveld staat op dit moment zelf vierde, maar krijgt de nummers twee en drie van de ranglijst nog. Wint Achterveld alle resterende wedstrijden, dan is het zeker van de nacompetitie.

_MG_6842.1.jpg
Rudy Baalman scoorde 3x.

Doelpunten: Bob van Ruitenbeek 4, Sven van Rossum 4, Rudy Baalman 3, Joey van de Brink en Joery Boutens.

_MG_6828.1.jpg _MG_6860.1.jpg
Joery Boutens en Joey van den Brink scoorden beiden 1x

Bron: Peter Pos (de Leusder Krant)