Achterveld VR1 heeft weer drie punten in de pocket!
maandag 17 oktober 2016

S.V. Achterveld VR1

SV Achterveld VR1 – Hoogland VR2

Schrijfster: Esther Voorburg
Datum: 16-10-2016

Op deze vroege zondagochtend stonden de dames van SVA weer klaar voor een potje voetbal. Het weer werkte mee, iedereen was uiteraard top fit dus dat beloofde veel goeds. 1 van de dames straalde vandaag extra omdat ze een ontzettend verantwoordelijke taak op haar schouders mocht nemen, Kelly Teunissen was deze week samen met Demi de weekchef en genoot hier intens van. We willen Kelly namens het hele team bedanken voor het feit dat ze deze rol zo goed op gepakt heeft vandaag. Ook willen we Shannon en Eliza bedanken voor het meespelen!

Iedereen was in de kleedkamer een beetje van zijn apropo, niet door de lekkere hitjes die gedraaid werden maar doordat de wedstrijdbespreking nog geen 2 minuten duurde. ‘Als we net zo voetballen als vorige week dan komt het goed’ aldus Jos Koot. Deze korte bespreking beviel de dames wel, enig nadeel is dat we nu wel heel veel tijd over hadden voor de warming-up!

Om stipt 11 uur begint de wedstrijd, SVA begint sterk aan de wedstrijd. In de 5e minuut geeft Merel een mooie voorzet van rechts welke net naast gekopt wordt door Dian. Dit herhaald zich in de 6e minuut met wederom een mooie voorzet van Merel die deze keer net naast gekopt wordt door Isabel. Het koppen kan nog wat getraind worden.
In de 12e minuut wordt er lekker gecombineerd door Achterveld, dit leidt tot een voorzet van Esther op Dian die zich goed vrij gelopen heeft. Dian geeft de bal af op Merel, maar helaas het schot wordt geblokt door de zeer sterke keepster van Hoogland.

In de 25e minuut komt Hoogland in de aanval, ze krijgen een lange bal en creëren daarmee een kans, gelukkig hebben we onze Demi nog op goal die deze bal uit het net haalt! In de 27e minuut gaat het even mis bij Achterveld, vanuit de corner beland de bal in het linkerhoekje, hij stuitert op waardoor hij zo door de vingers van Demi glipt. Gelukkig duurt de voorsprong van Hoogland niet lang, 1 minuut erna schiet Yvonn de bal naar Dian die hem vol overtuiging de hoek inschiet! 1-1!

Net voor rust belandt er een mooie bal van Esther op Dian, Dian gaat 1 op 1 op de keeper en ze neemt de bal op het puntje van haar schoen en scoort zo in het linkerhoekje! 2-1! Het schijnt dat onze spits hier een speciaal trucje voor heeft, als ze voor de wedstrijd een lekker visje eet scoort ze er minimaal 1! Wij vragen ons af hoe lekker vis om kwart voor 10 ’s ochtends is, maar vandaag heeft het haar weer 2 doelpunten opgeleverd!

Helaas valt onze Spits net voor rust uit, ze raakt geblesseerd aan haar knie en kan niet meer mee doen. Gelukkig hebben we nog 2 fitte wissels op de bank!
Na een lekker kopje thee begint de wedstrijd weer. In het begin van de 2e helft is Achterveld beter, al heeft Hoogland ook een aantal gevaarlijke en zenuwslopende aanvallen. Toch komt Achterveld een aantal keer tot aanvallen, Esther krijgt een mooie bal van Yvonn, ze probeert de dubbele skaar te doen en daar achter aan nog de sleep, dit lukt beide niet toch komt ze langs de speelsters heen, ze staat 1 op 1 met de keeper en schiet recht tegen de keeper aan, jammer! Hoogland besluit in de 2e helft van de 2e helft 1 op 1 te gaan spelen, dit wordt wel gevaarlijk voor SVA, maar door de ijzersterke verdediging met Kim als laatste vrouw komt Hoogland er niet doorheen.

Hoogland gaat naast het 1 op 1 spelen ook wat fysieker spelen, af en toe proberen ze door Isabel en the Fox heen te lopen. Dit tot ergernis van Liza die even duidelijk maakt hoe zij erover denkt. De reactie van Liza ging zo snel dat het nog niet duidelijk is wat ze nou precies deed bij haar tegenstandsters… De laatste minuutjes tikken weg, Achterveld is wat vermoeid maar er komen nog wel wat kansen waarbij verdedigster Melanie Kok een aantal keer mooi kan komen oplopen van achter. Toch is iedereen opgelucht als ze na 90 minuten het fluitsignaal horen! Yes weer 3 punten in de pocket!

Het voordeel van om 11 uur spelen was voor de meeste meiden dat je de middag nog nuttig kan besteden, dit heeft iedereen dan ook gedaan. De 3e helft was goed bezet door de dames, zo heeft Renske toch een hele wedstrijd gespeeld! Er was hoop dat de nodige alcoholische versnaperingen een positief effect zouden hebben op Dian haar blessure, ze heeft echt haar best gedaan maar helaas nam de pijn niet af.

Ook is tijdens de 3e helft gebleken dat we naast bijzonder goede voetballers ook echte turntalenten in ons team hebben. Ik noem geen namen, maar Kim van Ruitenbeek beheerst de radslag uitstekend! Merel heeft ook een ander talent laten zien tijdens de 3e helft, het blijkt dat ze alle pasjes van Soulja Boy uitstekend beheerst! Nou dit was het dan, volgende week een leuke uitdaging, dit keer niet tegen Hoogland vrouwen 2, maar tegen Hoogland vrouwen 1.

Voor dat verslag geef ik de pen door aan Renske!!