Achterveld VR1 houdt doelpuntenfestijn tegen Houten
zondag 1 mei 2016

S.V. Achterveld VR1

Door: Juliette Schouten

Op deze eerste dag van mei werden alle winterse taferelen van de afgelopen weken over boord gegooid en brak de lentezon eindelijk door. Nadat Esther alle wedstrijdtenues netjes opgevouwen en mooi op volgorde had klaargelegd voor ons, kon de middag dan echt beginnen.

1-5_VR1-2 (1).jpg

Vandaag hadden we weer twee pupillen van de week bij ons, namelijk Maudy de Vette en Lotte Zwambag uit de F2. En dit waren niet zomaar pupillen… nee dit waren stervoetbalsters die afgelopen zaterdag kampioen zijn geworden! Daar zijn wij stiekem best een beetje jaloers op. Tijdens de wedstrijdbespreking in de kleedkamer werd duidelijk dat onze concurrent Buitenboys wederom geen steekje had laten vallen en onze kansen op het kampioenschap weer wat kleiner zijn geworden. Even balen, maar daarna gauw focus op de wedstrijd van vandaag tegen Houten.

Nadat er bij de aftrap twee keer prachtig werd gescoord door Lotte en Maudy, gaf de scheids het startsignaal. Daarbij was Dian bijna vergeten dat ze wissel zat en stond ze al helemaal klaar in de spits als 12e man.

1-5_VR1-3.jpg

Debby eiste al vroeg in de wedstrijd een corner op, maar daarna was het Houten dat gevaarlijk werd door een snelle uitbraak. Daarbij belandde de bal gelukkig op de lat en waren de Achterveldse meiden weer wakker geschud. In de 7e minuut werd er dan toch via een corner van Esther gescoord. De bal kwam bij de tweede paal waar Linda op miraculeuze wijze met haar rug wist te scoren: 1-0. Niet veel later scoorde Isabel na een knappe soloactie, waarbij ze drie verdedigsters behendig wist te ontwijken en de bal in de verre hoek binnenschoot: 2-0.

De wedstrijd werd even onderbroken doordat scheidsrechter Henk (Kelly mag hem ook wel ome Henk noemen) in dezelfde blauwe kleur rondrende als Houten. Hij kreeg een groen trainingshesje (met cup Z) en de wedstrijd kon vervolgd worden.

In de 27e minuut nam Linda een vrije trap. De bal kwam bij Yvonn terecht. Zij schoot de bal beheerst langs de keepster het doel in: 3-0. Nog geen vijf minuten later lag de bal alweer in het netje. Merel nam een vrije trap rond de cornervlag en via een tikkie van Isabel was het vierde doelpunt een feit. Vlak voor rust gaf Dian een lange bal over de verdediging. Yvonn dolde de verdediging uit en maakte zo de 5-0. Een minuut later gaf Isabel een mooie voorzet vanaf links. Dian schoot deze vol overtuiging als een echte spits het net in. Ruststand: 6-0.

Dit wedstrijdverslag bestaat uit een opsomming van doelpunten en dit werd ook in de tweede helft vervolgd. In de 52e minuut maakte Esther een goede actie waarna ze vanaf 20 meter een doelpunt wist te maken: 7-0. Nog geen twee minuten later maakte Houten hun eredoelpuntje. Na een goede actie van hun spits stond de stand op 7-1. Ook verdedigster Kim wist een doelpuntje mee te pikken. Vanaf 22 meter (uitgemeten door reporter Henri) gaf zij een flinke poeier aan de bal en maakte het 8e doelpunt. Terwijl er op de bank al een stichting werd opgericht door Esther, genaamd ‘schenk Debby een competitiedoelpunt’, werd dit in het veld bijna waargemaakt. Debby beloonde haar goede technische voetbal ook vandaag helaas niet met een doelpuntje.

In de 69e minuut werd wederom een mooi doelpunt gemaakt door Isabel, deze keer met haar rechterbeen in plaats van haar linker: 9-1. Yvonn was geïnspireerd door dit doelpunt met chocoladebeen, want een minuut later wist zij met haar linkervoet de bal erin te tikken: 10-1. Niet veel later gaf linksback Melanie een goede voorzet. Dian legde de bal terug op Kelly, die eindelijk weer eens een doelpuntje in de categorie beauty kon maken: 11-1. Daarna volgde er enig prijsschieten, waarbij opgelegde kansen naast of over gingen en Liza nog de lat raakte.

De wedstrijd werd afgesloten met wederom een prachtig afstandsschot van Isabel. Vanaf 16 meter ging de bal als een streep het doel in. Eindstand: 12-1!

Volgende week spelen we alweer de laatste competitiewedstrijd van het seizoen, uit in Amsterdam tegen FIT VR1. Op zondag 22 mei speelt Buitenboys pas haar laatste wedstrijd, uit tegen Aurora. Dat kan nog spannend worden, maar het blijft een kwestie van afwachten en hopen. Dus duim een beetje voor ons!

1-5_VR1-1.jpg