maandag 5 september 2016

S.V. Achterveld VR1

Zondag 4 september 2016, 14.00 uur

Achterveld VR1 – Houten VR1

Op deze wisselvallige zondagmiddag stond de eerste competitiewedstrijd van dames 1 in de 3e klasse op het programma. Best een beetje spannend, want de meeste tegenstanders zijn nieuw voor ons. Wedstrijdjes met 10-0 winnen zal er dit seizoen in ieder geval niet inzitten. Maar coach Jos zou coach Jos niet zijn als er geen doelen gesteld werden. Doelstelling voor dit seizoen: eindigen in het ‘linkerrijte’.

Achterveld startte de wedstrijd fel. Er kon goed rond getikt worden en dit leidde al snel tot de openingstreffer. Dian gaf de bal op Merel aan de linkerzijde. Zij gaf vervolg aan de actie door een mooie voorzet te geven, waardoor de bal weer bij de doorgelopen en vogelvrije Dian terecht kwam. Zij schoot de bal beheerst langs de keepster: 1-0.

Nog geen twee minuten later kreeg Dian op vrijwel dezelfde wijze weer een kans. Deze moest ze echter met haar linkerbeen afronden en belandde helaas nét op de paal. Na deze opvliegende tien minuten was het ook gedaan met de spanning. Zowel de Achterveldse als Houtense meiden slaagden er niet in heel gevaarlijk te worden. De verdediging van SVA hield de boel goed op slot en anders stond daar keepster Demi nog om de bal te redden. Ruststand: 1-0.

De tweede helft kenmerkte zich met een heel ander spelbeeld. Aan het tikkietakkievoetbal van Houten was duidelijk te zien dat ze al een aantal jaartjes langer in de top meespelen. SVA streed voor wat het waard was en dat betekende vooral een hoop verdedigen op eigen helft. Via de counter werd er toch twee keer een mooie aanval gecreëerd. Isabel gaf een lange bal op Liza die vervolgens alleen op de keepster afstevende. Een overtuigend schot werd helaas nipt gered. In de 75ste minuut liet Debby zien weer bijna helemaal in topvorm terug te zijn. Wederom via een lange bal van Isabel vervolgde zij haar weg rechtstreeks naar het Houtense doel. Via een prachtige stift krulde de bal langs de keepster het doel in. De ontlading was groot, want deze treffer konden we goed gebruiken: 2-0.

Houten was toch van de wijs gebracht door deze achterstand en dat was te merken aan de irritaties die geregeld hoog opliepen. Vele verwensingen naar de scheids van zowel de speelsters als begeleiding vlogen over het veld. De wedstrijd kreeg daardoor een onsportief karakter, waarvan wij hopen dat dat geen gewoonte is in de 3e klasse.

Houten bleef druk zetten en werd steeds gevaarlijker voor het Achterveldse doel. In de 80e minuut vloog een goed gemikt afstandsschot over Demi het doel in en stond de score op 2-1. Ondanks dat Achterveldse meiden bleven bikkelen volgde vijf minuten later toch de gelijkmaker. Via een corner werd de bal laag over de grond het goal in geschoten. Eindstand: 2-2.

Als je van te voren had gezegd dat we gelijk zouden spelen tegen een team dat net vorig seizoen gedegradeerd is uit de 2e klasse, dan hadden we daarvoor getekend. Nu was de overwinning echter zo dichtbij, dat we toch teleurgesteld waren dat we Houten met een puntje naar huis hadden laten gaan. Maar goed: één punt is altijd nog meer dan geen punt en volgende week treden we weer vol goede moed aan tegen VEP in Woerden.