Achterveld VR1 wint als team van OJC Rosmalen VR2

Achterveld VR1 – OJC Rosmalen VR2
Zondag 24 september 2017
Door: Dian Koot

Eindelijk is het weer begonnen. Zondag 24 september startte de competitie voor alle vrouwen op Achterveld. Het fluit signaal klonk om 11:15 uur en de strijd barste meteen los. Nog geen 5 minuten bezig en Merel tikte na mooi samenspel de bal in het doel. GOAAAL!
Ging het een wedstrijd worden waarin Achterveld overduidelijk beter was of… nee toch niet. Voordat we aan het idee gewend waren dat we 1-0 voor stonden lag de bal alweer door het sterkte Rosmalen bij ons in het doel. 1-1.

Na enkelen minuten voetballen wisten we dat we oog in oog stonden met een van de sterkere tegenstanders uit onze competitie. Rosmalen speelde mooi voetbal, waardoor Achterveld ook kon laten zien wat zij in huis hadden. Zelfs voor speelster die aan het strijden zijn voor een plekje in dames 1 was dit de perfecte wedstrijd om uit te blinken. Feline heeft zich bijvoorbeeld meer dan bewezen!

1-1 en mooi voetbal, dat moest beloond worden! Dat vond Merel ook die een prachtige bal kreeg van Kelly. Merel schoot hem soepel met haar krachtige linker pootje het doel in. 2-1!! Merel scoorde niet alleen twee doelpunten, maar liet ook haar voetbaltalenten zien. Hierdoor is zij gekozen als Man of the match! Echt verdiend. Ga zo door.

Het was nu aan Achterveld om dit vast te houden en niet gelijk een tegendoelpunt weg te geven. Dit hielden de dames vol tot aan tweede helft. Kim sprak de woorden: ‘laten we ervoor zorgen dat we geen Achterveldse minuten krijgen’. Iedereen was het hiermee eens en we gingen weer met goede moed het veld op.

Nog 10 minuten te voetballen. De bank kon niet eens meer rustig blijven zitten en zij hebben de wedstrijd staand verder gekeken. Isabel daarentegen was extra zenuwachtig. Zij heeft zondag namelijk haar rentree gemaakt na ruim 4 maanden blessureleed. 10 minuten voor tijd startte zij vol zenuwen aan deze wedstrijd. We zijn blij dat je er weer bent Isabel!

Terwijl onze nieuwe trainer Willem al meerdere malen naar de scheids riep dat het tijd was, stegen de zenuwen niet alleen bij hem. We waren toe aan het eindsignaal. Rosmalen is een sterkte tegenstander en dat is zwaar voetballen. Toch wisten wij ons kop boven water te houden en klonk het eindsignaal. Yeah 2-1!

De eerste competitie is in de pocket. We hebben allemaal keihard gewerkt. Positief blijven is een van onze belangrijkste krachten. We hebben deze zondag als echt team gewonnen en dit nemen we zeker mee naar alle andere wedstrijden.

Op naar de volgende wedstrijd op 1 oktober bij Wilhelmina VR1.