Achterveld werkt aan doelsaldo
zondag 2 december 2018

S.V. Achterveld 1

Het is lastig om je te motiveren als je vooraf weet dat je dik gaat winnen. Niemand bij Achterveld twijfelde er een moment aan dat er niet makkelijk gewonnen zou worden van het zwakke Uchta. Dat gebeurde ook niet. Achterveld kwam al vrij snel op voorsprong door Jelle Neumann, daarna ging het hard. Bij rust stond het al 0-5. Uiteindelijk stokte de teller bij 0-8. Sven van Rossum scoorde liefst vier keer en vijzelde daarmee zijn seizoenstotaal flink op.

Sven2.jpg
Sven van Rossum

,,Over deze wedstrijd kunnen we kort zijn'', aldus Ferry Marks. ,,Als je ziet wat er het veld op komt lopen, dan weet je genoeg. Bij de tegenstander deden jongens van vijftien en zestien jaar oud mee. Zij zijn nog niet klaar voor wedstrijden op dit niveau. Knap dat ze nog zo lang hun best bleven doen, maar leuk was het niet. Daarvoor was het kwaliteitsverschil te groot.

Jelle 2.jpg
Jelle Neumann

Doelpunten Achterveld: Sven Van Rossum 4, Jelle Neumann 3, Joost van den Heuvel 1.

Bron: Peter Pos (Leuder Krant)

Foto's: Erik van 't Land