Achterveld wint eerste topper
zondag 30 september 2018

S.V. Achterveld 1

Achterveld doorstond de eerste serieuze test van dit seizoen glansrijk. Na de makkelijke overwinning van vorige week wachtte nu DVSA, een van de sterkere ploegen uit deze vierde klasse. In de eerste helft gaven beide ploegen elkaar geen duimbreed toe, daarna trok de thuisploeg aan het langste eind.

Rudy, Frederik, Mike 6-11-16.jpg

Mike van Ruitenbeek (links op een foto uit het archief)

De openingstreffer was overigens wel een 'zondagsschot'. Na een afgeslagen corner kogelde Mike van Ruitenbeek in de 65ste minuut de bal van grote afstand in het doel. Tien minuten voor tijd gooide Jelle Neumann het duel definitief op slot. ,,Wat mij vandaag opviel was dat er best tactisch gespeeld werd, zeker voor vierde-klassebegrippen", aldus Ferry Marks. ,,Voor de neutrale supporter was het doordoor misschien niet hartverwarmend, ik vond het een prima wedstrijd."

jelle en rudy.jpg

Jelle Neumann in actie tijdens een eerdere wedstrijd dit seizoen.

Op de overwinning van Achterveld viel niets af te dingen. Het was de eerste wedstrijd in een serie van vier toppers op rij die Achterveld tegenover zich krijgt. Marks: ,,Volgens kenners wordt DVSA als titelkandidaat gerekend. Mooi dat we ze verslagen hebben."

Bron: Peter Pos / Leusder Krant