maandag 3 oktober 2016

S.V. Achterveld VR1

Wedstrijdverslag door keepster Demi (die dit seizoen prima op dreef is).

Voordat de wedstrijd begon, was er al geconcludeerd dat deze wedstrijd gewonnen moest worden. De tegenstander Bunnik ’73 vrouwen 1, had nog geen wedstrijd gewonnen. Toch moesten we ze niet onderschatten, want ze verloren iedere keer op het nippertje. We hadden er zin in, zelfs nadat de tegenpartij vond dat wij andere shirts aan moesten, omdat hun keeper ook oranje aan had. Deze opmerking werd opzij geschoven en de wedstrijd kon beginnen.

Het eerste kwartier werd er aardig gevoetbald. In de 16e minuut legt Esther de bal terug op Isabel, die hem vanaf de 16 meter netjes in het hoekje achter de keeper schuift, 1-0! In de 31e minuut maakt Isabel een mooie actie op het middenveld en de bal komt bij Merel terecht, die net naast schiet helaas.

Het laatste kwartier van de eerste helft was meer voor Bunnik. De Achterveldse dames leden meer balverlies en er waren steeds minder combinaties te zien. Bunnik maakte hier gebruik van en werd gevaarlijk met een aantal ballen net naast of over en zelfs een keer op de lat. Iedereen bij Achterveld dacht hetzelfde: ‘laat de rust maar komen’. Achterveld kreeg toch nog een kans. Renske kon de bal op het middenveld rustig aannemen en gaf hem aan Merel, die hem snoeihard binnenkant paal schiet. Maar helaas, de ruststand bleef 1 - 0.

Na het nodige besproken te hebben, betreden de dames het veld weer. De nieuwe tactiek was nog wennen en dat blijkt ook uit de score. Bunnik wist in de eerste minuut van de tweede helft al te scoren. Vanaf dat moment werd het alleen maar spannender. Er moest en er zou gewonnen worden vonden de Achterveldse dames.

Debby kreeg na 12 minuten een kans, maar schoot naast. Twee minuten later dezelfde Debby die Dian een voorzet geeft, maar ook Dian weet het doel niet te treffen. Aan de zijlijn waren ze net zo nerveus als in het veld. Dat blijkt uit de uitspraak van onze verzorgster Hetty: ‘Het zal toch niet zo zijn dat ik die man straks moet feliciteren’ (dit ging over de vriendelijke leider van Bunnik).

Bunnik begon moe te worden en Achterveld krijgt meer kansen. Yvonn raakte overduidelijk geïrriteerd door het geduw en getrek van haar tegenstander, zelfs als de bal niet in de buurt was. Ook bij de andere speelsters begonnen de frustraties op te lopen hierdoor.

Bunnik krijgt nog een paar kansjes, gelukkig is daar Kim, die haar rol als laatste vrouw (en aanvoerster) goed heeft vervuld deze wedstrijd. Onze vaste aanvoerster en laatste vrouw Juliëtte, kan met een gerust hart in de pas gekochte stationcar rondtrekken aan de andere kant van de wereld.

Een paar minuten voor het einde krijgen Debby en Esther nog een kans. Esther wordt de hoek ingestuurd. Vanaf daar legt ze hem voor op Debby, die hem in de handen van de keepster schiet. Daarna kwam er nog een vrije trap voor Achterveld. Merel staat achter de bal en ze schiet! Helaas heeft de keeper dit prachtige schot gehouden.

De tijd begint te dringen en er moest nog gescoord worden voor de volle winst. In de extra tijd neemt Merel een corner kort op Debby, die hem weer terug legt. Weer haalt Merel uit en ze weet het aluminium boven de keepster te raken. Gelukkig had Linda nog de mogelijkheid om de bal in het doel te rammen, GOOOAAL!!!

De zwaarbevochte overwinning is er en de drie punten zitten in de pocket van Achterveld, dat zich klaar kan maken voor de volgende week. Dan staat BFC uit op de agenda, het belooft wederom een spannende wedstrijd te worden, maar eerst de overwinning vieren!