Code Oranje tijdens de laatste competitiewedstrijd van Achterveld JO8-1
maandag 10 juni 2019

S.V. Achterveld JO8-1

Vandaag spelen we onze allerlaatste competitie wedstrijd van dit seizoen. En ook nu spelen we een thuiswedstrijd, tegen DOVO JO8-2.

Vandaag zoals onze vaste volgers weten zonder leider Sander. Hij is een weekendje weg met de JO15-1.

En ondanks dat Iris eerst niet mee zou doen vandaag vanwege haar verjaardag, is ze toch van de partij. Ze wil graag voetballen om een verjaardagsdoelpunt te scoren.

1.png
Concentratie tijdens de tacktische bespreking van leider Gert

Het weer is wat onstuimig vandaag (net als de kinderen). Er staat veel wind. Er is deze week al een paar keer code oranje afgegeven vanwege het slechte weer. Maar vandaag hebben we code oranje op het veld. We moeten even wennen hoe hard we tegen de bal moeten schieten.

2.png
Matthijs, Rik en Iris proberen de bal af te pakken

De eerste 10 minuten hebben zowel wij als DOVO wat kansen bij het doel. Na een intrap van DOVO volgt een doelpunt. Deze wordt afgekeurd omdat hij in één keer in het doel is geschoten en de regel is dat je eerst moet overspelen. Daarna nemen ze hem nog een keer (op de juiste manier) en nu is hij raak, 0-1.

3.png
Iris werkt hard voor haar verjaardagsdoelpunt

De tweede 10 minuten starten en er volgen een paar mooie kansen voor ons. Kevin schiet op doel, maar gaat helaas naast. Daarna probeert hij verwarring te zaaien bij de tegenstander door Koekoek, Koekoek te roepen. Een nieuwe tactiek?

Ben houdt aardig wat ballen tegen voor het doel en werkt ze weer naar voren.

Een mooi schot van Rik gaat helaas ook mis. Het wil nog niet zo lukken bij ons.

En terwijl Kevin na een botsing met het hek met een zere knie op het veld staat, zijn we niet scherp. De aandacht gaat naar Kevin, waar DOVO slim gebruik van maakt en zo de 0-2 scoort.

4.png
Matthijs en Iris vormen een front zodat Rik er met de bal vandoor kan gaan

Rik geeft even later een mooie lange pass voor op Jarno en die rent ermee langs de lijn richting het doel. Hij wordt echter geblokt door DOVO en de bal rolt over de zijlijn. De bal is voor ons en meteen dribbelt Jarno de bal weer in en er volgt een schot op doel, deze wordt geblokt door de keeper.

Anja roept nog een keer "Goed zo Jochem!", Eh…tja als leider Sander er niet is, moet toch iemand ook deze taak op zich nemen. Het was namelijk Jarno, Jochem stond naast haar in de wissel.

Meerdere jongens zijn deze week naar de kapper geweest waardoor ze weer een kort koppie hebben. Dit zorgt langs de lijn bij meerdere supporters voor verwarring.

5.png
Max maakt een mooie redding

Max heeft nog een keer een goede redding. En met deze tussenstand gaan we de rust in.

Na de rust volgt er een mooi schot van Kevin, maar deze wordt tegen gehouden door de keeper.

Niet veel later volgt de 0-3 voor DOVO. Max had eerst een knappe redding, maar in de rebound scoren ze alsnog.

7.png
Kevin neemt de bal mooi mee langs de zijlijn, Jarno staat al mooi opgesteld

We lijken het spel een beetje kwijt te zijn en spelen niet samen. Ga nou eens voetballen roept leider Gert dan ook. En dat hebben ze gehoord. Een mooi overspel volgt waarbij Jarno de laatste voorzet op Kevin geeft en die hem mooi binnen schiet 1-3!

Even later volgt een schot van Jarno op doel, maar de keeper biedt redding.

9.png
Jochem en Emma spelen de bal naar voren, Kevin is gevallen en Ben en Jarno kijken ze na

Ook Jarno lijkt nu geveld door een zere knie, maar speelt al snel weer verder.

Er volgen diverse kansen over en weer. Kevin neemt een corner en er volgt een mooie kans voor Matthijs op doel, maar de bal gaat helaas via de billen van de tegenstander over de achterlijn. Er volgt nog een corner, maar ook deze gaat naast.

10.png
Kevin geeft een mooie voorzet. Jochem, Emma en Jarno kijken goed naar de bal.

11.png
DOVO heeft een mooie kans, maar Max houdt hem tegen

We doen ons best om nog een doelpunt te scoren. Een schot van Kevin gaat net mis. Rik snelt mooi langs de lijn naar voren, schiet, maar helaas net te zacht waardoor hij makkelijk tegen te houden is voor de keeper.

Emma en Jochem doen hun best om verschillende ballen af te pakken op het middenveld.

Ook DOVO krijgt nog een mooie kans. Matthijs verdedigd goed en Max heeft weer een mooie redding.

Iris heeft ook nog een mooie kans op haar verjaardagsdoelpunt, maar helaas lukt het haar niet. Kevin had haar beloofd dat hij er dan wel 1 voor haar wilde maken. Niet veel later volgt na een hoge bal een schot van Kevin en ja hoor, daar is de 2-3!

12.png
Iedereen kijkt gespannen naar waar de hoge bal neer zal komen

Knipsel.PNG
Kevin scoort de 2-3!

Rik probeert het nog een keer met een mooi schot op doel, maar deze wordt nog net tegen gehouden. Dit was een mooie kans voor de gelijkmaker.

14.png
De gelijkmaker van Rik wordt tegen gehouden

Hiermee sluiten we de wedstrijd af. Op naar de kleedkamer en de warme douche.

Waar we er al snel achter komen dat we leider Sander toch eigenlijk niet kunnen missen. Iris mist haar schoenen en heeft sokken van haar broer Stijn mee. Tja, papa pakt de tas altijd in.

En Ben heeft het nog niet koud genoeg gekregen, hij besluit zich onder de koude kraan te gaan douchen…Maar gaat toch gelukkig ook maar even onder de warme douche.

We krijgen allemaal nog een lekkere traktatie van onze jarige Iris en daarmee sluiten we dit leuke voetbalseizoen af.

Volgende week spelen we nog een toernooi in Zeewolde. Dan is leider Sander ook weer van de partij. Zal hij dan al weer uitgerust zijn van zijn weekend weg met de JO-15?