Driemaal is scheepsrecht voor Achterveld JO13-1 in thriller tegen Roda JO13-4
zaterdag 21 april 2018

S.V. Achterveld JO13-1

Na een week met twee goede trainingen stonden de jongens voor de derde keer dit seizoen in het veld tegen Roda JO13-4. De bekerwedstrijd ging met 7-4 verloren en de de competitiewedstrijd in het najaar eindigde in 3-3. Tel daarbij de lastige oefenwedstrijd tegen Valleivogels vorige week en de verloren thuiswedstrijd tegen CJVV, waarna het de verslagschrijver even aan inspiratie ontbrak, leek dit een mooie gelegenheid om een goed resultaat neer te zetten.

Met Tim Voskuilen als laatste man en Dinan als voorstopper ging de wedstrijd in eerste instantie gelijk op. Door het natte veld ontstonden er soms wel wat onverwachte situaties en uit een corner wist Roda de 1-0 te scoren. Kort na de aftrap kwam SVA weer in de problemen door de sterke spits van Roda. Die kwam goed vrij aan de linkerkant en wist met een geplaatste bal de 2-0 op zijn naam te schrijven.

Net als tegen CJVV bleef de JO13-1 na de tegengoals goed voetballen. Liet de veldbezetting vorige week wat slordigheden zien, vandaag lette iedereen beter op zijn eigen positie. Hierdoor kon er naar de goal van Roda toe gevoetbald worden en wist Rick na goed overspel de aansluitingstreffer te scoren. Het positie spel bleef goed en met een goed schot van afstand schreef Stef de gelijkmaker op zijn naam.

U begrijpt dat Roda het er niet bij liet zitten. De concentratie verslapte wat bij SVA en door snel omschakelen wist Roda twee keer te scoren na onnodig balverlies van onze kant. Bij een 4-2 ruststand was er dus werk aan de winkel.

Met Jens in zijn nieuwe rol op het middenveld ging de JO13-1 voortvarend van start. Er werd op de helft van Roda gevoetbald en waar mogelijk diep gespeeld. Roda bleef stug verdedigen en het lukte in eerste instantie niet om er doorheen te komen, terwijl de counter op de loer lag.

De centrale verdedigers hadden de spits van Roda inmiddels dermate aan de ketting gelegd, zodat die zich op overtredingen moest beroepen. Tot 2 x toe werd hij van het veld gestuurd voor een aantal minuten. Tijdens de eerste straf wist SVA de powerplay in een doelpunt om te zetten. Rick tekende voor de 4-3.

Daarna ging het tempo verder omhoog en werden er steeds meer kansen gecreëerd. Goede schietkansen voor Douwe en Koen maar geen doelpunt en de tijd begon toch wat te dringen. Vanuit je positie blijven voetballen was het advies en uiteindelijk tekende Jens met een goede goal voor de gelijkmaker.

De moeilijke wedstrijden van vorige week geven een team ook wilskracht. Fel verdedigen, de vrije man zoeken en diep spelen waar mogelijk leverde uiteindelijk de winnende goal op door de hattrick van Rick. Alhoewel Roel en Renzo het nog even spannend maakten en een bal op de lat boven Renzo belandde, gingen de 3 punten mee naar Achterveld.