Frederik van Middelaar weer beslissend voor Achterveld 1
zondag 26 november 2017

Frederik van Middelaar blijft vriend en vijand maar verbazen. Ook tegen Real Sranang had de lange spits een beslissende rol. De wedstrijd was nog geen kwartier oud toen 'Koef' zoals zijn bijnaam luidt, de bal uit een uittrap van Pieter van Uhm doorkopte naar de mee opgekomen rechtsback Joris Houtveen om een paar tellen later de voorzet prachtig binnen te koppen: 1-0.

Frederik.jpg

Binnen tien minuten was het al 2-0. Nu was Mike van Ruitenbeek de doelpuntenmaker en Aike de Vette de aangever. Dat was een droomstart voor Achterveld. ,,Technisch waren zij veel vaardiger'', zag Janco Heimgartner. ,,Wij waren beter in de duels en de omschakeling. Hoe moeilijk we het soms ook hadden, we hebben deze overwinning toch echt zelf afgedwongen.''Vooral na rust was het alleen nog maar tegenhouden voor Achterveld. Jeugdspeler Frank Zevenbergen mocht ook deze wedstrijd weer invallen en deed dit wederom zeer verdienstelijk. Als linksback was hij zijn tegenstander duidelijk de baas.
In de slotfase waren de bezoekers uit Amsterdam nog twee keer dicht bij een treffer, maar de 2-1 viel niet. Achterveld blijft hierdoor meedraaien in de top van de vierde klasse G.

Bron: de Leusder Krant