Geen punten voor goed Achterveld
zondag 14 oktober 2018

S.V. Achterveld 1

In de ogen van Ferry Marks speelde Achterveld tegen FC Lienden de beste wedstrijd van het seizoen. Het leverde de vierdeklasser echter geen enkel punt op. De bezoekers kwamen al voor rust op een 0-2 voorsprong en verdedigden die vervolgens op prima wijze.

Halverwege de tweede helft bracht Ramon Tolboom de spanning terug in de wedstrijd door heel verrassend een vrije trap ineens binnen te schieten: 1-2. ,,Ik had toen nog wel het idee dat we deze wedstrijd nog wel gingen winnen, want we bleven goed spelen'', aldus Marks die zijn ploeg nog de nodige kansen zag creëren. ,,De bal wilde er gewoon niet in."

Doordat er niet meer werd gescoord stapte Lienden als winnaar van het veld en is de enige ploeg in deze afdeling die nog geen enkel punt heeft laten liggen. Marks was ondanks de teleurstelling over de nederlaag niet ontevreden. ,,Ik kan de ploeg niets verwijten, ons spel was gewoon heel goed. Lienden kan blijkbaar heel goed een voorsprong verdediger. Jammer, maar met negen uit vier is de start van het seizoen nog steeds prima.''

Door Peter Pos (Leusder Krant)