Gehavend Achterveld JO11-1 weert zich kranig tegen titel favoriet Vliegdorp
dinsdag 31 januari 2017

S.V. Achterveld Gehavend Achterveld JO11-1 weert zich kranig tegen titel favoriet Vliegdorp

De weersomstandigheden maakten het trainen deze week voor JO11-1 onmogelijk en het heersende griepvirus had Stef en Douwe te grazen genomen en Dinan zelfs thuis gehouden. We hebben de hulp van Tim Roeterdink JO11-2 ingeroepen om toch een volledig team te hebben voor de thuiswedstrijd tegen de favoriet voor het kampioenschap 't Vliegdorp JO11-1. In de najaarscompetitie zaten we in de poule met 't Vliegdorp en hebben we kansloos verloren. 't Vliegdorp speelt verzorgt positie spel, passen en aannemen is goed en een individuele actie kunnen ze ook maken.

In de eerste helft kwam SVA er dan ook niet aan te pas. We liepen meer achter de bal aan dan dat we aan de bal waren. Desondanks wisten we toch aan aantal kansen te creëren, maar de keeper van 't Vliegdorp had overal een antwoord op.

Aan de andere kant werden we achterin 3x uitgespeeld en bij rust stond er dan ook 0-3 op het scorebord. Maar SVA zou SVA niet zijn als ze het hierbij zouden laten. De aanwijzingen van de staf in de rust werden goed opgevolgd. Korter op de bal voetballen, minder ruimte geven en de rugdekking beter verzorgen begonnen meteen vruchten af te werpen.

SVA kreeg meer balbezit waardoor de tegenstander minder aan voetballen toekwam. Na 10 minuten gaf Mees een steekpass op Douwe, die vervolgens ondanks 3 man om zich heen goed doorzette, de bal aan voet hield en hard in schoot 1 - 3. Het geloof kwam terug en de daaropvolgende 10 minuten werd er op de helft van Vliegdorp gevoetbald. Er werd keihard gewerkt door het hele team, ondanks dat een aantal niet fit waren.

Doordat er meer druk op de goal van de tegenstander ontstond, kreeg SVA ook meer corners en wist Jens via een tegenstander de 2-3 te noteren. Het storen en naar voren verdedigen werd goed volgehouden en een paar minuten later wist Nick, op zijn inmiddels bekende maar onnavolgbare wijze de gelijkmaker op het scorebord te zetten.

Het voetballen op de helft van de tegenstander breng risico's met zich mee. De vermoeidheid begon zijn tol te eisen en kort voor het einde wist Vliegdorp met een snelle counter Renzo te passeren en werd de eindstand van 3 - 4 neergezet.

De jongens hadden een punt verdiend, maar zo gaat het nu eenmaal in het voetbal. Complimenten aan het hele team voor de manier waarop ze hebben terug gevochten in de 2e helft. Volgende week geen competitie, maar een oefenwedstrijd tegen Hooglanderveen.