Half werk Achterveld, na goed begin: 2-2 (uit de Barneveldse Krant)
zondag 12 februari 2023

Achterveld kende tegen HVC een droomstart. Na twee minuten stond de vierdeklasser al op een 2-0 voorsprong. De wedstrijd was nog maar net begonnen of Joey van den Brink onderschepte een pass van de tegenstander en rondde keurig af. Een minuut later kregen de bezoekers een penalty mee en daar wist Mark de Ridder wel raad mee: 0-2.

Een goed begin is het halve werk, zo luidt het gezegde. Uiteindelijk was het voor Achterveld ook half werk, want binnen het half uur stond het alweer gelijk: 2-2. Daarna werd er niet meer gescoord.

,,We begonnen heel sterk’’, zag Jouri Melkert. ,,Zij scoorden uit een penalty en een vrije trap die wel heel makkelijk gegeven werden. Na de 2-2 kregen we het best wel lastig en uiteindelijk moet je heel erg tevreden zijn met een punt. Ten opzichte van de thuiswedstrijd (2-4 verlies, red.) was het in ieder geval een hele verbetering.”

Doelpunten Achterveld: Joey van den Brink en Mark de Ridder.

Foto: de Guido Boer