maandag 11 maart 2019

S.V. Achterveld 4

Na 5 dagen vol drank, gehos en in totaal nul prijzen was het natuurlijk de grote vraag of iedereen ongedeerd uit deze grote slijtageslag was gekomen. Met name rondom ‘El Capitano’ bestonden grote twijfels of hij op tijd wedstrijdfit zou zijn na de schandalige charge op zijn persoon. De daders Michiel V en Frederik M dachten oorspronkelijk met deze laffe aanval weg te komen, maar toen bleek maar weer hoe geliefd de aanvoerder is bij zijn manschappen. Bij de recent vader geworden Matthijs gingen alle alarmbellen af en werd zijn kersverse papa-intuïtie meteen zichtbaar. Zoals een goed vader betaamt wist hij in razendsnel tempo een knokploegje van 4e spelers op te trommelen en zo ontsnapte het tweetal niet aan hun straf.

Via deze weg wil ‘El Capitano’ iedereen bedanken die hem een hart onder te riem heeft gestoken met steunbetuigingen, appjes en bossen bloemen.

Met 14 redelijke fitte spelers, in hoeverre dat kan na het carnavalsweekend, werd er afgereisd naar Veenendaal waar de wedstrijd tegen VRC op het programma stond. De vorige editie van deze wedstrijd werd kansloos met 5-0 verloren en ook nu zagen de voortekenen er niet goed uit. Zware benen, weinig wedstrijdritme en tot overmaat van ramp was er ook nog een heuse storm op komst.

Dit zou het begin zijn van een absurde wedstrijd... Een wedstrijd die geen volledig verslag verdient…

D wdstrijd bgon nat, mt vl wind n n lkkr slagrgn. Vooral Dav Borsn vold zich als n vis op ht drog. Dav had d Carnaval ovrgslagn n was op zonvakanti ggaan naar n mooi tropisch oord. Vrmd gnog was Dav wl truggkomn mt n laag rod schmink op ht glaat di zich nit makklijk lit afwassn.

Ht wr had zo zijn invlod op d wdstrijd n zo volgd n rommlig rst 20 minutn. Ht nig positiv was d duidlijk chmi tussn d schidsrchtr n onz vlaggr Willm Huurdman Jr. Bidn lkn lkaar al jarnlang t knnn n hildn r n innig vrstandshouding op na. Hlaas kon Willm nit voorkomn dat r in n tijdsbstk van 10 minutn 2 balln op ht hoofd van onz tgnstandrs waaidn n w dus mt n 2-0 achtrstand d hokjs op mostn zokn. Dav trok zijn nig sprint van d wdstrijd n vloog d catacombn als rst in

Na n fiks pptalk van Willm Sr, di ht most don zondr onz grot Lidr Harry, warn d mannn r wr hlmaal klaar voor. Rick was zlfs zo nthousiast dat hij al 1,5 minuut rdr ht vld was opglopn. Zilsalln stond hij daar t middn van ht gras in ht oog van n hus orkaan. Rick vold zich opns hl klin... D schidsrchtr had ht door n ton hij Rick zo’n btj van ht vld zag waain n ook d goals ht lkn t bgvn, wrdn d aanvordrs bij hm gropn. “Ht is momntl nit vrantwoord om door t spln, wat gaan w don? Gaan w wachtn? houdn w ht bij 2-0? Haln w d 2 hlft op n andr dag in? Ovrlg ht mt julli lftal.”

In ht hokj ontstond n vrhitt discussi. Vln haddn zich al ontdaan van d natt klding n stondn al mt 1 bn ondr d douch. “W gaan dit toch nit mr uitspln? r komt nog n norm bui aan volgns mijn Buinalarm!” rip Dav. “Zulln w dan maar d wdstrijd op 2-0 houdn?” wrd r gopprd. “W gaan z toch nit zo maar d ovrwinning gvn” zi Roland, d slagr van Nijkrkrvn. “Ja, maar andrs motn w nog n kr trug..”

Na n kwartir discussi n n stmmingsrond was idrn ovrtuigd. “Laat z maar aflassn, w gvn d wdstrijd nit zomaar wg! W hbbn in april nog wat vrij wkndn, dan kunnn w di 2 hlft wl inhaln! Wij zijn Achtrvld 4, wij latn ons ni..” Op dat momnt kwam d schidsrchtr binnn lopn mt d aankondiging dat d wind its was gaan liggn n w vntul wr zoudn kunnn votballn.

“N, laat dan maar zittn! Gf z maar n 2-1 ovrwinning” klonk ht opns uit koor. n dus mocht Willm Jr nog vn ht kldhokj uit om d bal in n lg dol t trappn.

Alleen El Capitano leek echt verbolgen over de weggegeven overwinning: “Halve wedstrijd? Half verslag. Succes met lezen!”

Wilt u nu toch het hele verslag zonder weggewaaide klinkers lezen? Mailen kan naar Robin van Ruitenbeek, stratenmaker, hovenier en onze trotse tassensponsor. Voor het leggen van al uw klinkers!

Ook Rick was echter verbolgen: “Halve wedstrijd? Halve mop.”

Hoe gooi je een ei over een huis zonder hem kapot te laten gaan?