Het bekeravontuur van Achterveld 3
maandag 24 oktober 2016

S.V. Achterveld 3

De fazant (Phasianus colchicus) is een vogel uit de familie van fazantachtigen (Phasianidae). Herkomst "Phasis & Colchis" genoemd naar de rivier en de streek in de tijd van de argonauten in het huidige Georgië, nu Poti en zijn river Rioni. De fazant komt veel voor. Een zeer voorlopige schatting van het aantal fazanten wereldwijd is: 45 miljoen tot 300 miljoen exemplaren, waarvan tussen de 5% en 24% in Europa leeft. Fazanten zijn in Europa zeer algemeen. Alleen in Portugal en Noorwegen komen ze niet voor.

U zult zich wellicht afvragen waarom deze informatie in een wedstrijdverslag staat. Dit heeft 2 oorzaken; een daarvan is dat over onze bekerwedstrijd niet heel veel spannends te vertellen is en ten 2e dat onze spelers Tim en Rob tijdens de fietstocht er maar liefst 2 tegen gekomen zijn, 1 op de grond en 1 in de boom. Over dieren in bomen gesproken, u heeft waarschijnlijk ook geen nijlpaarden in bomen gespot tijdens verstoppertje spelen…zo goed zijn ze dus…aldus Rick.

fazant.jpg

Maar goed, hierbij het verslag van Achterveld 3- SV Zeist 3 voor de beker. Het was de dag dat Annemarie de titel pakte bij heel holland bakt en dat wij mochten aantreden tegen Zeist voor de beker. Omdat de beker de kortste weg naar Europa is (volgens sommige schijnt het het via de A12 naar Oberhausen ook aardig rap te gaan maar dat terzijde) was dit natuurlijk een belangrijke wedstrijd voor ons, even vergetende dat we de 1e wedstrijd verloren hebben en niet geheel in kansrijke positie meer waren voor de 1e plek in de poulefase.

Om kwart over 10 betraden we onder een mooie herfstzon het kerstens sportpark. Zelfs onze spits Remco was mooi op tijd dus de vooruitzichten waren goed. Helaas ontbrak er elk spoor van onze leider, laten we hem voor het gemak even Andre noemen. Onze leider was in geen velden of wegen te bekennen. Omkleden ging helaas nog niet omdat de kleding tas nog bij hem stond. Rick had deze week storingsdienst en geheel in zijn rol ging hij deze storing ook wel oplossen. Bij aankomst bleek de storing niet in de wekker te zitten, deze was immers vanaf de Hessenweg al te horen. M.b.v. een ladder en drie ferme bonken op het raam was dit probleem ook opgelost en konden we als voltallig elftal onze nieuwe tassen van sponsors Robin en Alex in ontvangst nemen. Bedankt nogmaals daarvoor mannen. Om 11.00 uur trapten we af en al snel leek het een kwestie van tijd voordat het 1e doelpunt zou vallen aan Achterveldse zijde. Helaas was de passing over en weer niet je van het en vielen we snel terug in het tempo van de tegenstander waardoor de neutrale toeschouwer (vooral de vrouwelijke fans van de Buughoazen) de grote verliezer werd van de wedstrijd.

Over de buughoazen valt verder nog genoeg te vertellen maar hiervoor is er al een aparte brief gestuurd naar de plaatselijke carnavalsvereniging…Op een paar afstandschoten na, waarbij we heel dankbaar zijn dat er op dat moment niemand aan het tennissen was viel er weinig te juichen in de 1e helft. De enige die een goede 1e helft had gezien was Dave, hij telde ook deze week maar liefst 4 vliegtuigen in drie kwartier.

Met de brilstand op het scorebord gingen we de rust in. De leiders grepen resoluut in en er werden maar liefst 4 wissels toegepast. Gelijk werden we gevaarlijker, of dit door de wissel kwam of door de nieuwe aanvoerder laten we even in het midden maar binnen een paar minuten was het Peter Bokkers die zijn rentree in het sterrenensemble mocht vieren met een doelpunt. Met een bekeken schot verschalkte hij de Neuer van Sv. Zeist in de verre hoek. De hatelijke 0-0 was van het scorebord! We bleven doordrukken maar echt gevaarlijk zijn we niet geworden en wederom waren we blij dat het mais van het veld af is inmiddels anders waren we nu 4 ballen armer geweest.

Toch zou er een tweede doelpunt vallen; Joris mocht aanleggen voor een penalty en Joris kennende koos hij geen hoek maar onder het mom van’’ als die maar hard is’’ schoot hij de bal onder de keeper door; 2-0. Veel bijzonders gebeurde er niet de 2e helft, enkel een vlinder die tot 2 maal op Dave zat was op zijn zachtst opmerkelijk te noemen, kortom het was tijd voor de derde helft.

De goed fluitende leidsman floot af na negentig minuten en ons bekeravontuur zat er op voor dit seizoen. Nadat Harry in het zonnetje gezet was in de kleedkamer en we allemaal heel blij zijn dat hij weer onze wedstrijden mag aanschouwen kijken we voorruit naar volgende week waarbij KVVA 2 onze tegenstander is, pluspunt is dat we ons nu helemaal op de Nederlandse competitie mogen gaan richten dus dat beloofd wat voor volgende week.