Keek op de week van Achterveld JO13-1
zondag 20 mei 2018

S.V. Achterveld JO13-1

Nadat de wedstrijd tegen Vliegdorp wegens afzeggen van de tegenstander op het laatste moment in een training was omgezet, stonden er verderop in de week twee wedstrijden op het programma. De inhaalwedstrijd tegen VVZ '49 op donderdagavond was de eerste.

Er werd vanaf het eerste fluitsignaal in een hoog tempo gespeeld. De snelle aanvallers van VVZ '49 gaven onze verdediging handen vol werk. Maar door goed opstellen en attent voetballen kon het meeste gevaar op tijd geweken worden. De stand bij rust was dan ook  0 - 0. Terecht merkten de jongens op dat er een aantal spelers van VVZ '49 wel erg groot waren.

Meteen na het fluitsignaal lanceerde SVA een snelle aanval over links en Rick wist in de eerste minuut van de 2e helft de 1 - 0 te maken. De jongens bleven goed naar voren verdedigen, maar een teveel aan ruimte tussen middenveld en verdediging leidde kort daarna de gelijkmaker in. De JO13 bleef hun eigen spel spelen en de wedstrijd ging over en weer. Uit een goede aanval wist VVZ '49 op voorsprong te komen.

De jongens toonden veerkracht en bleven voetballen waardoor Tim R. halverwege de tweede helft zijn harde werken beloond zag met een goede goal en dus de gelijkmaker. Het hoge tempo kostte veel kracht die langzaam aan minder werd en uiteindelijk wist VVZ '49 de winnende goal te maken. Van het opstellen van 2 nummers 8, 10, 12 en 14 door VVZ '49 mag een ieder het zijne/hare denken, de JO13-1 heeft in ieder geval gegeven wat ze in zich hadden.

Nummer twee op de agenda deze week was de wedstrijd tegen Jonathan. Die konden vandaag kampioen worden en waren op volle sterkte en bijbehorende aanhang richting Klettersteeg gekomen.
Enigszins verrast moeten zij geweest zijn toen de JO13 met hun kenmerkende positiespel de eerste 6-7 minuten op de helft van Jonathan voetbalden. Alle frustratie van donderdag speelden de jongens van zich in hetzelfde hoge tempo.
Na de openingsgoal van Rick was de Achterveldse beer los. De wedstrijddoelstelling 'het vinden van de vrije man' werd constant goed uitgevoerd. Dit in combinatie met positioneel goed verdedigen maakte dat Jonathan er niet aan te pas kwam. Op enkele individuele acties na, waaruit de tegengoal ontstond kwam Jonathan niet aan voetballen toe. SVA daarentegen hield het tempo hoog en wederom wist Tim R een goal aan zijn lijst toe te voegen.
De wedstrijd werd wel wat pittiger en de scheidsrechter moest aan beide kanten een tijdstraf uitdelen. Met 10 man is een stapje extra nodig en ook dat konden de jongens opbrengen. Een door de keeper los gelaten bal werd door de attent spelende Jarin ingeschoten en na een harde overtreding op Douwe, verzilverde Stef de toegekende strafschop.
Al met al een enerverende week met 2 hele goede wedstrijden van de JO13-1.