Koreaanse taferelen bij Achterveld 4
maandag 12 november 2018

S.V. Achterveld 4

Na de Japanse nederlaag in de tweede Wereldoorlog in 1945 werd het bewind over Korea verdeeld tussen de Sovjet Unie en de Verenigde Staten. Als gevolg hiervan werd Korea in 1948 opgedeeld in twee onafhankelijke staten; Noord en Zuid Korea. 70 jaar verder en 8589 km verder is er een schouwspel te zien wat hier niet veel voor onderdoet, Achterveld 4 mocht vandaag aantreden tegen VRC 5, de koploper van onze klasse. Als de planner van een logistiek bedrijf gedurende een drukke ochtendspits was Matthijs de halve week al bezig geweest om genoeg manschappen op de been te krijgen voor deze wedstrijd. De laatste wedstrijden namelijk is gebleken dat de spieren van menigeen speler van ons elftal niet goed tegen de herfst periode kunnen en bij bosjes omvallen zodoende dat wij vandaag met 12 en een halve man de strijd moesten aangaan. Door druk te zetten op andere spelers binnen onze verenging konden we gelukkig toch met 15 man de wedstrijd aanvangen, niet wetende dat het woord druk een grotere rol zou spelen gedurende de eerste 45 minuten van de wedstrijd.

Al vrij vlot in de wedstrijd bleek onze tegenstander te beschikken over een aantal rappe aanvallers. Wat dan niet echt meehelpt is dat, op onze gastspeler Timo na, de rest van de verdediging een draaicirkel heeft van het afweergeschut uit de jaren 60 van dictator Kim jong Un. En zo stond er na een kleine 25 minuten een 3 op het scorebord bij onze tegenstander op het scorebord en stonden de gezichten van de spelers op achterveld 4 op mineur. Waar Achterveld 4 een hechte groep is geworden gedurende de afgelopen jaren, mede door een groot aandeel van de o zo belangrijke activiteiten commissie die dit team rijk is, was het vandaag een tweestrijd tussen Noord en Zuid, democratisch en communistisch, kortom tussen de verdediging en de aanval. Waar de aanval graag meer druk wilde zetten op de verdediging van VRC was het de achterhoede van Achterveld die het al druk genoeg had in hun eigen zestien en besloot dat het tijd was om zich in te graven rond de middenlijn en vanuit deze positie de flanken bestormen met een uitbraak van een van de snelle buitenspelers van Achterveld 4. Van het gezegde ‘’water bij de wijn doen’’ hadden de aanvallers en verdedigers niet gehoord met als resultaat dat de gebroeders Mike en Kevin Ruitenbeek en Frank zich als kind in een spiegeldoolhof bevonden, verdwaald en verbaasd op het middenveld achtergelaten door de ruimte die ontstaan was door de vete tussen aanval en verdediging. Als ware VN ambassadeurs vonden Harry en Robin het nu wel welletjes en besloten in te grijpen… Onze eigen Kofi Annan, Tim mocht zijn vertrouwde plek opeisen binnen de gelederen van het 4e met als resultaat dat de resterende minuten van de 1e helft de rust wederkeerde en wij waren dan ook echt de bovenliggende partij deze 3 minuten.

Na een tactische meesterplan en omzetting werd de vete binnen het team ontmanteld en ging Achterveld 4 als een verenigd team weer naar buiten. 4-4-2 waren de magische cijfers die als enigma code moesten gelden voor achterveld 4 deze 2e helft. Helaas konden wij met verse manschappen niet de spreekwoordelijke potten breken maar ook onze tegenstander van vandaag besloot dat het wel mooi was en zo sluimerde de wedstrijd door met als enig wapenfeit een schot van Dave wat qua hoogte leek op de nieuwe lange afstandsrakket van onze dictator uit de Japanse Zee. Inmiddels was de reserve aanvoerder binnen de lijnen weer gekomen en nog niet ingespeeld op de nieuwe tactiek hief hij keurig buitenspel op waarna er een aanval vanuit de rechterkant opgezet kon worden. Met een losse flodderbal als voorzet was er niets aan de hand en besloot Tim hem keurig voorbij te laten gaan….Klaarblijkelijk waren er toch nog  mensen die niet overweg konden met de hereniging van dit team en als een ware anti-monarchist schoot Michiel van Buuren de bal keurig in eigen goal… Toen hierna Kerkhof ook nog iemand onderuit trok in de eigen zestien en de goed fluitende leidsman niets anders kon dan een penalty geven wankelde de vereniging van beide kampen even maar bij deze laatste wapenfeit bleef het en droop Achterveld 4 enigszins teleurgesteld af op zoek naar de warme kleedkamer…Na uitgebreide excuses van Michiel werd onze saboteur weer in genade genomen en na de mop van Rick was al snel de ellende vergeten van de Koreanse taferelen op het Kerstens Sportpark.

Wij willen u zeker niet de mop van Rick ontnemen:

그들중하나가무너지면두명의사냥꾼이숲에있습니다. 그는더이상숨을쉬지않는것처럼보이고눈에공허한표정을가지고있습니다. 그의친구는빨리그의전화를움켜잡고전화를겁니다. 그는목소리로 "내친구는죽었다! 내가뭘할수있니? " 전화교환원이 '조용히도와드릴수있습니다. 시작하려면, 그가죽었는지확실히알아야합니다.

" 침묵이뒤따른다음총소리가납니다. 그남자가전화로돌아와서 "그래, 지금은뭐야?"

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Woudenberg op de planning!