Laatste rondje voor Achterveld JO13-1
zondag 27 mei 2018

S.V. Achterveld JO13-1

Met de klompenvierdaagse in de benen van de meeste jongens gingen we zonder Stef en Jens om 08:00 op weg naar Woudenberg. De eerdere ontmoeting afgelopen najaar werd een 0 - 2 overwinning voor de JO13-1, maar de vermoeid ogende jongens hadden aanvankelijk wat startproblemen.
Na 5 minuten kwam Woudenberg dan ook op een verdiende 1 - 0 voorsprong door een goed uitgespeelde aanval. Het baltempo bleef wat laag maar kort daarna wist Rick uit een assist van Douwe met een mooie lob de stand weer gelijk te trekken.
De wedstrijd ging gelijk op en de inmiddels uitgeslapen spits Tim R herhaalde het kunstje van Rick met eveneens een mooie lob stond de 1 - 2 op het scorebord.
Woudenberg voerde het tempo verder op en wist voor rust de stand gelijk te trekken. Na de rust ging Douwe op 6 spelen en Mees in de centrale verdediging naast Tim V. Dit pakte goed uit en na een goede combinatie zette Douwe met een hard schot via de onderkant lat SVA weer op voorsprong.
Het baltempo ging verder omhoog en door het goede sleurwerk van Tim R, die inmiddels constant 3 man aan zich wist te binden kwam er meer ruimte op de flanken en dat was koren op de molen van de Achterveldse jongens. Uit een voorzet van links scoorde de attent spelende Teun een mooie goal en streek daarmee de plooien van vorige week weer glad.
De JO13 hield de ruimte groot en bleef zoeken naar de vrije man. De op rechts opkomende Koen liet met een goed schot in de kruising de keeper kansloos, 2 - 5. Rechtsbuiten Dinan pakte even later ook 'zijn goaltje mee' bracht de eindstand op 2 - 6.
Een teamprestatie van formaat met als beloning een 7e plaats met 2 wedstrijden minder gespeeld. Chapeau