Leerzaam experiment Achterveld 1 levert toch nederlaag op
zondag 8 mei 2016

S.V. Achterveld 1

Achterveld heeft de uitwedstrijd tegen kampioenskandidaat APWC met 4-1 verloren. Een terechte nederlaag vond Dennis van Dijk, maar ook een leerzame wedstrijd voor de scheidend trainer. Bij 1-1 dirigeerde Van Dijk centrale verdediger Michiel Schouten naar de punt van de aanval. Tot dat moment had Achterveld verdedigend nauwelijks problemen met de thuisploeg, daarna ging het hard.

De Amersfoorters scoorden drie keer op rij. ,,De zet om Michiel in de spits te zetten pakte niet goed uit'', stak Van Dijk hand in eigen boezem. ,,APWC is een goede tegenstander, maar doordat onze organisatie goed stond werden ze tot dat moment zelden echt gevaarlijk. Nou ja, hier hebben we van geleerd.''Achterveld was voor rust op achterstand gekomen.

Friso Drewes, al weken in vorm, zorgde na een uur spelen voor de gelijkmaker. De bezoekers wilden daarna meer, maar kregen het deksel op de neus. Nu kon het geen kwaad, aangezien Achterveld toch al weet dat het niet meer rechtstreeks kan degraderen en zich ook niet meer ineens veilig kan spelen. Over twee weken is het anders. Dan begint de nacompetitie en zal Van Dijk zeker niet meer experimenteren.