Loom Achterveld maakt tegen HVC tweede misstap op rij (uit de Barneveldse Krant)
maandag 3 oktober 2022

S.V. Achterveld 1

Hoe zou de wedstrijd zijn gelopen als die eerste scoringskans van Sven van Rossum wel een doelpunt had opgeleverd? Het blijft gissen, maar de kans dat Achterveld ook dan kansloos had verloren van HVC zou een stuk kleiner zijn geweest.

Door: Peter Pos
Foto: Guido de Boer

De wedstrijd was nog geen minuut oud of Sven van Rossum dook al voor het eerst op voor het vijandelijke doel. De spits kreeg een vrije kopkans, maar zag de bal naast het lege doel stuiteren. Nou ja, dat zag Van Rossum zelf niet, want nadat hij gekopt had knalde hij vol met zijn knie tegen de paal en had flink pijn.

,,Daardoor kreeg ik niet eens mee dat de bal naast ging’’, vertelde de aanvoerder na afloop, terwijl hij over zijn pijnlijke knie wreef.
Want was de schrik eerst bij HVC omdat het zo vroeg in de wedstrijd bijna op achterstand kwam, daarna was er vooral vrees bij de thuisploeg. Hoe ernstig was het gesteld met de knie van de aanvalsleider? Dat was de grote vraag.
,,Het was niet prettig’’, antwoorde Van Rossum met een understatement. ,,Het lukte ook niet om het eruit te lopen. Daarom nam ik twee paracetamols. Daarna ging het wel, al werd mijn knie aan het einde van de wedstrijd erg stijf.”

Terwijl Van Rossum nog liep te trekkenbenen daar schoot HVC uit de eerste de beste kans dat het kreeg wel raak. In de vierde minuut zette Tim Govers de stand op 0-1.
Bij rust stond het 0-3. Dat was wel een beetje geflatteerd. ,,Zoveel minder waren we niet’’, oordeelde Van Rossum. ,,Al vond ik wel dat we in de eerste helft erg loom waren.”

Met nul punten uit twee duels is de start in ieder geval niet zoals gehoopt. Na rust was het spel van Achterveld wel een stuk beter, maar spannend werd het nooit. Van Rossum zorgde nog wel voor de 1-3 en maande zijn ploeggenoten om vol op jacht te gaan naar de aansluitingstreffer.
Die kwam niet en na de 1-4 was het duel gespeeld. Van Rossum maakte in de 90e minuut nog wel de 2-4 maar dat was alleen voor de statistieken.

,,Die loomheid moet er echt uit’’, herhaalde de aanvoerder nog maar eens. ,,Anders wordt het een heel lang en vervelend seizoen. De onderste zes ploegen zijn aan het einde van het seizoen niet veilig vanwege de versterkte degradatie. Daar willen wij niet bij horen.”