Primeur bij Achterveld: een 3e vrouwenteam trapt af in de competitie
woensdag 27 september 2017

S.V. Achterveld VR3

Zondag 24 september een unieke gebeurtenis voor SV Achterveld. Een derde vrouwenelftal trad ’s middags om 14.00 uur aan in de competitie tegen KVVA VR1. Het vrouwenvoetbal heeft in Achterveld duidelijk een gezonde voedingsbodem.
Ze kunnen nog speelsters gebruiken, dus als je zin hebt …….

In de heerlijke herfstzon trad het ‘andere oranje’ aan met Thaïs, Marinka, Daisy, Lyndsey, Mellanie, Elaine, Maaike, Kim, Amber, Ilse, Isabel, Anne en Sandra. Stuk voor stuk stoere voetbalmeiden, die de strijd niet schuwen.

Als we de namenlijst langslopen, toch wel een paar verrassingen. Ja echt, de comeback van Daisy Boersen is een feit. Enkele jaren geleden heeft zij haar voetbalschoenen aan de wilgen gehangen, maar toen de onderhoudsmensen van SVA ze zagen hangen tijdens het snoeien, kon ze de verleiding niet weerstaan. Ze hervatte de training en stond vandaag als laatste man als vanouds te voetballen.

Elaine daarentegen is pas 15 jaar en kwam vanuit de jeugd het vrouwenelftal versterken. Zooooo, dat heeft KVVA geweten, wat een geweldig pot speelde zij. Voor Isabel waren het weer de eerste wedstrijdminuten na een langdurige blessure en ook Lyndsey maakte haar comeback na ruim een jaar van afwezigheid. Kim mocht zo vanaf het zonnige strand aanschuiven bij de wedstrijd, energie voldoende!

VR 3 maakte er meteen een prima wedstrijd van met goed spel en vooral een geweldige inzet van iedereen. Kort na aanvang scoorde de snelle spits van KVVA, maar Kim maakt snel daarna alweer de gelijkmaker. SVA ging steeds beter spelen en kwam verdiend op voorsprong door een wereldgoal van Anne. Als er toch eens camera’s waren geweest, was deze goal zeker de wereld overgegaan. Hard en strak in de kruising, er kon geen ‘vloeitje’ meer tussen. Achterveld bleef aanvallen, maar helaas kregen ze vlak voor rust ongelukkig de tweede goal tegen. Maar niet getreurd, het was en bleef een leuke wedstrijd.

Na de rust begonnen wat vermoeidheidverschijnselen op te treden bij enkelen, maar opgeven komt in het woordenboek van de Achtervelders niet voor. Na de 2-3 te hebben geïncasseerd, gingen ze onverschrokken op zoek naar de welverdiende gelijkmaker. En die kwam er ook, Anne was wederom de schutter. 3-3 zou een mooie eindstand zijn geweest, passend bij de wedstrijd, maar helaas ging er een onverklaarbare dwarrelbal van KVVA zo maar de goal in. Vriend en vijand stond verbaasd. Nog één keer zette Achterveld aan, maar het geluk was niet aan hun zijde. Via onderkant lat kwam de bal net aan de verkeerde kant van de doellijn. Alles op alles, dat KVVA vlak voor tijd nog een vijfde (overigens prachtig) doelpunt maakte, was enkel voor de statistieken.

De vrouwen van SVA kunnen terugkijken op een prima prestatie, helaas niet beloond met een punt, maar de derde helft was er zeker niet minder gezellig om. Op naar Heracles a.s. zondag en hopen dat daar de eerste punten meegenomen kunnen worden.
Als gastleider heb ik genoten!