dinsdag 6 december 2016

S.V. Achterveld 3

Vandaag was de dag dat de presidentskandidaat de verkiezingen won in Oostenrijk en met dit heugelijk feit mochten wij ook deze dag aantreden tegen het sterke Roda uit het naburige Leusden. Waar verleden week de wederopstanding van Achterveld 3 begonnen was moesten wij vandaag uitkijken want immers Rome was ook niet in een dag gebouwd. ’S ochtends vroeg regende het afmeldingen binnen de club vanwege de winterse taferelen die zich in Nederland hadden gevestigd. Echter kregen wij groen licht vanuit de kant vanaf Roda en onder het genot van een winters zonnetje werd er 6,3 km afgereisd naar Leusden. Alle wegen waren weer veilig verklaard na de gastaferelen van verleden dat zowaar een ieder op tijd was. Helaas ging het al vrij vroeg mis met de positieve vooruitzichten van Achterveld 3. Zowaar net aangekomen was het Joris die met een welgeplaatste grap Rick zodanig overstuur had gemaakt dat er vandaag geen mop van de week genoteerd mocht worden. Met de opmerking; “hoeveel teams zou Roda wel niet hebben, wij spelen al tegen Roda 46’’? begrijpt u wel dat Rick zijn mop hier niet bovenuit kon komen. Dus werd er met 13 gemotiveerde spelers en eentje minder de kleedkamer opgezocht waarna we gelukkig tot de conclusie kwamen dat we niet op veld 8 speelden maar op het kunstgrasveld achter de kleedkamers. Dit ook tot grote blijdschap van Remco die na zijn wandeltocht van verleden week nog niet geheel blaarvij was. Tim keepah, onze stijlicoon,  geschrokken door het aanzicht van al die blaren bedacht zich geen moment en bereidde zich goed voor op deze wedstrijd in winterse omstandigheden. Door middel van 2 boterhammen zakjes om zijn voeten te doen zou hij in ieder geval geen koude voeten krijgen.

Na een wat rommelig begin met kiezen van kant of aftrap werd er om 13.10 uur afgetrapt door Achterveld. Vanaf het begin was het goed te merken dat Roda toch een van de sterkere tegenstanders is uit onze competitie. Achterveld echter beet kranig van zich af en golfde het spel een beetje op en neer. Helaas brak het verzet van Achterveld en stond er na een 25 tal minuten de 1 op het scoreboard. Gevaarlijk werd Achterveld nooit, met af en toe een paar speldenprikjes daar gelaten. Met een van die speldenprikjes echter werd er een corner genomen door Kevin die door onze spits Remco hard en trefzeker tegen het net werd geschoten: 1-1 en blijdschap alom. Met deze voor de neutrale toeschouwer gunstige stand werden de kleedkamers opgezocht na 45 minuten door beide teams. Er werd wederom ingegrepen door het tweetal leiders die vandaag aanwezig waren, Willem Sr En Jr. genoten dit weekend namelijk van de Limburgse gastvrijheid. Mark Groen hoefde echter nog niet in te vallen, naar eigen zeggen zag het er goed uit vanaf de kant en hoefde de stormram nog niet binnen de lijnen en was het good old Rick die inmiddels weer wat vrolijker was geworden en vanaf minuut 46 de lijnen mocht uitzetten vanuit de laatste linie van de defensie, Peter ging naar voren toe waardoor we met goede moed de tweede helft ingingen.

Helaas was het spelbeeld hetzelfde als de eerste helft, Roda had meer balbezit en Achterveld hoopte via een snelle counter de oversteek te maken naar de goalkeeper van Roda. Helaas waren de boterhamzakjes niet geheel kou bestendig en moest Tim voor de 2e keer in de wedstrijd de bal uit de goal rapen. Toen vervolgens vrij snel erna ook de 3-1 binnen geschoten was leek het verzet van Achterveld gebroken te zijn. Met een alles of niets tactiek werd Matthijs extra in de spits erbij gezet en werd de guerrilla tactiek  achterin van 1 op 1 toegepast. Mark Groen had nog steeds vertrouwen in een goede afloop en besloot dat het nog niet nodig was om erin te komen. Zijn vertrouwen bleek nog bijna goed uit te pakken want het was Joris die de 3-2 binnenschoot. Wat volgde waren een paar spannende minuten, Roda kwam gevaarlijk dichtbij de 4-2 maar ook wij mochten hopen op de gelijkmaker, helaas kwam deze er niet en net voordat Mark besloot dat het genoeg was en hij het veld in zou gaan floot de leidsman van vandaag af, 3-2 winst Roda. Daar de kantine niet open mocht op Achterveld is er nog nagepraat bij onze sponsor Cafe bar Buitenlust met een spelletje poker waar enkel het gezicht van onze leider Andre niet op onweer stond na deze voetbal dag.

Volgende week treden we aan tegen Amsvorde, onze eerste tegenstander van de competitie en gaan we proberen om met een beetje goed gevoel de winterstop in te gaan.