SV Achterveld 2: Het nieuwe seizoen in 4 vragen
maandag 7 oktober 2019

S.V. Achterveld 2

Een verslag van Achterveld 2? Ja, een verslag van Achterveld 2. Na enige druk van onze eigen voorzitter Sander Tolboom, ook wel liefkozend ‘Mini-Sepp’ genoemd (naar de legendarische en alom geliefde ex-voorzitter van de FIFA, Sepp Blatter), is het 2e dan toch overstag gegaan. Nu Sander de contributie weer binnen heeft geharkt, heeft hij met niet mis te verstane woorden kenbaar gemaakt dat een wekelijks verslag een belangrijke eis is om de bierprijs op 2 euro te houden. Met het oog op de 3e helft met DJ Remy Brandh.. Branta aankomende zaterdag heeft het 2e besloten om deze week de handschoen op te pakken. Dit is het seizoen 2019/2020 tot dusver in 4 vragen en antwoorden!

Allereerst, waar zijn de wekelijkse verslagen van Achterveld 4?

De verhalen deden al enkele weken de ronde, maar de kogel is nu toch door de kerk. Achterveld 4 is niet meer. 20 spelers bleek toch net te krap om wekelijks een elftal op de been te brengen. In de wandelgangen wordt gefluisterd dat met name het vertrek van ‘El Capitano’ zwaar is gevallen in de groep. Het hielp ook niet mee dat ‘El Dictador’, onze Grote Leider Harry Ruitenbeek, zijn vertrek aankondigde. Met zijn snoeiharde wisselbeleid wist hij het 4e toch elke week weer dusdanig te tergen dat er in ieder geval 11 man aan  de aftrap verscheen.

Hoe is Achterveld 2 aan de competitie begonnen?

Na overwinningen met respectievelijk 5-0 en 6-0 stond deze week de eerste echte krachtmeting op het programma, thuis tegen DOVO 5. In afwezigheid van Marthijn Houtveen mocht Alex Boersen zijn opwachting maken als hoofdcoach en hoe dit afliep leest u zometeen. Tipje van de sluier, de titel van dit verslag had net zo goed kunnen zijn: ‘Alex Boersen leidt Achterveld 2 met succes naar eerste competitienederlaag van het seizoen’.

Nadat Alex keurig op tijd in de kantine was (deze week had Pieter als aanvoerder in afwezigheid van Marthijn de taak om Alex op te halen), begon hij nog goed. Hij zette een ijzersterke opstelling neer met daarin ondermeer ruimte voor het centrale duo Dennis R en Dennis K (net terug van vakantie), Michiel van B (net terug van zijn snuffelstage bij Achterveld 1) en Bart K (de gelegenheidsspits in afwezigheid van Frederik, die naar verluidt nog altijd verdrietig was na zijn ongelukkige optreden van een week geleden).

Het 2e begon dan ook voortvarend aan de wedstrijd. Na 45 minuten voetbal en een 1-0 voorsprong (doelpunt Mark) was er dan ook geen vuiltje aan de lucht. Ook de 2e helft begon goed. Na een prachtige lange bal van Tim W (eigenlijk op Bart bedoelt) wist Mark zijn 2e doelpunt binnen te schieten. We kregen grote kansen op de 3-0, maar de afwerking liet nog wel wat te wensen over. Dit terwijl dinsdag in de stromende regen nog volop was getraind op het afwerken en met name ook op het juichen (lees: Buikschuiven door de plassen) en koppen (lees: Snoekduiken in de plassen).

Na enkele discutabele wissels van Alex ging het dan toch mis. Het hielp ook niet mee dat we kansen bleven missen, op eigen goal gingen koppen en Pieter T bleven inspelen. Stuk voor stuk ingredienten voor de ommekeer van DOVO. Het werd 2-3. Bijna net zo verdrietig en chagrijnig als Frederik vorige week verlieten we het veld. Vooral Alex had er zichtbaar moeite mee, hoe ging hij dit aan Marthijn vertellen? “Hoe is het mogelijk? Het had gewoon 2-0 moeten blijven, dan hadden we gewonnen”, zo klonk het uit Alex’s mond. Nadat Alex vervolgens iedereen in het hokje eens even goed de huid vol schold, kwam bij de meeste jongens de glimlach weer tevoorschijn. Er is zelfs vernomen dat Frederik ook weer wat opgevrolijkt zou zijn, zoals bovenstaande foto laat zien!

En hoe vergaat het onze selectiecollega’s van Achterveld 1?

Niet onaardig, met 9 punten uit 3 wedstrijden is het seizoen goed begonnen. En het kan eigenlijk alleen maar beter gaan nu Mike geen penalty’s meer neemt en Rens heeft beloofd niet meer het eigen doel onder vuur te nemen. Zelfs Jelle lijkt zijn vormcrisis eindelijk achter zich gelaten te hebben. Tot slot zijn er ook nog 2 jubilea te vieren: Sven heeft zijn 150e doelpunt te pakken (waarvan 141 tegen ploegen die dat zelfde seizoen nog degradeerden) en Joris H heeft zijn bingokaartje met blessures alweer vol!

Komt er nu elke week een verslag?

Dat is nog maar de vraag.. Ondanks de harde bewoordingen zwichten wij natuurlijk niet zomaar voor Mini-Sepp. Daarnaast zijn er helaas nog geen andere gegadigden om het verslag te schrijven. Als ik dit wekelijks blijf doen dan gaan mijn collega’s vragen stellen over mijn activiteit op de werkvloer, nooit ratelt mijn toetsenbord zo hard als maandagochtend tussen 10 en 11. Voor deze week zit het verslag er in ieder geval weer op en ga ik er van uit dat Sander daad bij woord voegt. Dus als u volgende week tijdens de 3e helft geniet van een biertje voor ‘maar’ 2 euro, vergeet dan niet wie u moet bedanken: SV Achterveld 2!