SV Achterveld VR1 houdt lang stand tegen tweedeklasser Overbos

Achterveld VR1 – Overbos VR1
Zondag 3 september 2017, 11.15 uur
Door: Juliette

Zondag 3 september… ook wel beter bekend als de dag na hét verenigingsfeest. Maar daar bleef het niet bij. Het was namelijk ook dé dag waarop het seizoen echt zou starten. Ruimte voor uitbraken was er niet en om half 11 verschenen de dames, de een wat frisser en fruitiger dan de ander, na een korte nacht weer op de voetbalclub. Sommigen hadden er zelfs al een opruimsessie opzitten!

Voor een ieder die het ontgaan is: dit seizoen zijn er maar liefst drie dameselftallen te bewonderen bij SVA. Dat zorgt ook voor enkele verschuivingen tussen de elftallen, zeker nu Isabel, Esther en Juliette van dames 1 nog altijd geblesseerd zijn. Ook Liza is daar met een dikke enkel van afgelopen dinsdag aan toegevoegd.

Daphne (vorig jaar dames 2) en Annika (vorig jaar MO19) speelden vandaag als verdedigende en aanvallende middenvelder. Verder stonden er 9 bekende namen op het veld: Demi op de goal, in de verdediging Kim, Renske, Linda en Kelly, op het middenveld Merel en Yvonn en in de spits Debby en Dian.

Vol goede moed begonnen de dames aan de bekerwedstrijd tegen tweedeklasser Overbos. Met name de eerste helft was de spanning om te snijden. Ondanks dat de Achterveldse verdediging haar handen vol had aan de snelle Hoofddorpse aanvalsters, wist SVA het spel aardig onder controle te houden en zelf ook meerdere keren gevaarlijk voor de dag te komen. Er werd flink gestreden en mede door het sterke optreden van Demi én de paal en de lat die vandaag precies op de goede plek stonden, was de ruststand 0-0.

Achterveld ging op dezelfde voet verder, behalve dan dat Linda werd gewisseld voor Anouk (vorig jaar dames 2) met als gevolg dat de Gezusters Grootevheen in een lijntje achter elkaar in het veld stonden. Toch leuk! Bijna zorgde Yvonn nog voor de verrassing van de wedstrijd. Haar langeafstandsschot belandde op de binnenkant paal. Dezelfde paal die ons de eerste helft redde…

Helaas was het dus ook niet Achterveld die de score uiteindelijk opende, maar Overbos. Hun sterke spel kreeg de overhand en al vrij snel volgde ook de tweede treffer. De Achterveldse beentjes begonnen toch te merken dat ze de hele nacht hadden gedanst en vlak voor tijd bracht Overbos de score nog op 0-3.

Ondanks de nederlaag verlieten de dames met opgeheven hoofd het veld. Ze hebben het de Overbossers toch behoorlijk moeilijk gemaakt en al met al was het een leuke pot. Ook voor de nieuwe trainer Willem Remerie is de kop eraf. En een speciaal applausje voor Shannon, die de hele wedstrijd als invalster paraat stond en ook voor Renske en Kim, die nog even meegingen naar Roda om dames 2 te versterken.

Op naar 17 september, dan staat de tweede bekerwedstrijd op het programma, uit tegen Buitenveldert.

foto van SV Achterveld Dames.