Tactisch plan Achterveld werkt
zondag 6 oktober 2019

S.V. Achterveld 1

Achterveld is de lastige uitwedstrijd tegen Eemboys schadevrij doorgekomen. De Baarnaars bereikten vorig jaar nog de nacompetitie en waren dus een geduchte tegenstander. Achterveld won makkelijker dan gedacht met 3-1.

,,We hadden ons op een pittige wedstrijd ingesteld'', aldus Jacco Meurs. ,,Maar ik vond het reuze meevallen, we konden de duels goed vermijden. Alleen aan het einde van de eerste helft hadden we het even moeilijk. Toen gaven we een paar corners en vrije trappen weg en dat zijn de momenten waarop Eemboys loerde. Maar ook toen kwamen we niet echt in de problemen."

Meurs had een uitstekend tactisch plan bedacht waardoor het lange-bal-spel van de thuisploeg geneutraliseerd werd. Na een half uurtje opende Sven Van Rossum de score. Jelle Neumann pikte na rust zijn doelpuntje mee. De 0-3 was een eigen doelpunt. Daarna mikte Rens Brand de bal ook in het eigen doel, waardoor de eindstand op 1-3 werd bepaald. Wanneer Joey van den Brink nog wat scherper was geweest, dan was de voorsprong voor Achterveld nog veel groter geweest. De rappe aanvaller kwam een paar keer voor de keeper, maar kwam niet tot scoren.

Doelpunten: Sven Rossum 0-1, Jelle Neumann 0-2, Eigen Doelpunt 0-3.

Bron: Peter Pos (de Leusder Krant)