Voetbalmama Cindy grijpt haar kans om haar schrijftalent te tonen bij weer een eclatante overwinning van Achterveld JO9-1!
zaterdag 23 november 2019

S.V. Achterveld JO9-1

Wat een mooie zaterdagmorgen in Achterveld, tijdstip niet te vroeg, alles lijkt perfect! Op de parkeerplaats verzamelen gaan er deze morgen twee spelers niet mee. Ben speelt mee met de JO9-2 en Jochem heeft een familie uitstapje. De Boontje gaan naar Sint on ice, wij zijn benieuwd hoe de oude man het doet op de schaats? En ook onze leider Sander is er deze morgen niet bij, hij is leider bij de JO15. Zal hij al ervaring op gaan doen hoe het straks moet met onze spelers??

En nog meer paniek wie schrijft het verslag? Sander is er niet, Claudia is naar de stunt Sint, daar staan we dan. Gert blijkt een ware leider hij ziet 3 verschrikte voetbalmama’s voor zich staan en legt het vertrouwen in handen van voetbalmama Cindy. Zo dat is opgelost, maar dan, de route naar Veenendaal is wat anders. Waar Gert zich net een ware leider toonde laat hij het nu even af weten, weer een voetbalmama wordt aan het werk gezet. Voetbalmama Anja mag de route op kop rijden, zal Gert het niet aandurven gezien ze door afleiding wel eens verkeerd rijden?

Na alles op de rit te hebben gaan wij op weg naar Veenendaal waar wij VRC als tegenstander treffen.
Mooi op tijd komen we bij VRC, dankzij de goede navigatie van voetbalmama Anja. Dan zeggen de dames Iris en Emma geen zin te hebben. Zouden zij nog moe zijn van de logeerpartij van afgelopen nacht? En zelfs Max was nog niet aan een wedstrijd toe. Hij was de tuinman bij oma eerder deze ochtend. Met maar één wissel zijn we erg benieuwd wat de wedstrijd ons gaat brengen. De warming up begint prima, iedereen doet wat er verwacht wordt.
Iedereen loopt zich weer lekker warm.

Klokslag 10.30 uur gaan we van start. Jarno komt al snel met een openingsschot, deze gaat net naast.
Nadat de bal weer mooi rond gaat in het spel is het Max die de bal krijgt en uit mag nemen.
Max met een mooie uittrap.

Max ziet Emma vrij staan die op haar beurt de bal bij Rik weet te krijgen en hij schiet wel raak 0-1! Al snel is Max weer in actie met een prachtige redding, een corner voor VRC. Deze gaat na een kluts toch langs Max het doel in 1-1.
Kom op Achterveld laat weer van je horen!! Daar staat Jarno weer voor de keeper, de keeper is wat ongelukkig in een redding en bam 1-2. Het spel gaat op een mooie manier verder de kansen liggen voor beide teams open. Zal het 2-2 worden of komt toch de 1-3? Max is de tuin van oma allang vergeten en doet weer waar hij goed in is, als een kat zijn doel verdedigen. En ja hoor daar is toch door Emma die uit de rebound de 1-3 binnen schiet! Hierna zijn er nog wat kansen voor Achterveld. Waar Jarno mooi de bal afpakt na de aftrap van zijn tegenstander is Iris deze keer toch niet zo scherp.
Iris speelt haar tegenstander mooi uit.

Waar zij normaal zo gretig op haar kansen wacht is ze nu even niet scherp. Zou ze het wat zwaar hebben na het logeerpartijtje? Rik schiet nog een keer de bal richting het doel maar raakt de bal te zacht. Ook Matthijs krijgt uit een corner nog een mooie kans maar helaas gaat deze er ook niet in.
Matthijs met zijn schot op het doel.

Rik heeft nog een prachtig afstandsschot die ook het doel mist. Zo gaan we met een mooie 1-3 de rust in. Deze 20 minuten waren schitterend om te zien waarbij het spel alle kanten op kon gaan.
De 2e helft gaat van start. Lange tijd gaat het spel netjes gelijk op met beide partijen wat kansen.
Kevin en Emma strijden samen voor de bal.

Het lijkt of de bal er maar niet in wil vooral VRC heeft aardig wat pech, bal op de paal, bal voor het doel langs waar net de spelers van VRC de bal niet het laatste tikje geven. Na acht minuten spelen is er dan eindelijk weer een treffer voor Achterveld, 1-4 dankzij Rik.
Rik die de bal mooi in het doel kan werken!

Het lijkt of iedereen weer wakker is want snel hierna volgt een prachtige voorzet van Kevin, die Rik, na een schitterend een-tweetje met Jarno, afrond: 1-5! De complimenten van coach Gert vlogen dan ook over het veld! Max redt nog een keer op een knappe Max-manier de bal voordat we de time out ingaan.

Gaat Achterveld deze stand vasthouden of wordt er toch ingeleverd in de laatste 10 minuten, wat ook regelmatig gebeurd. Gelukkig deze keer niet. Emma tovert er een prachtig doelpunt in 1-6! De spelers van VRC doen nog hun uiterste best om het hoofd boven water te houden. Maar daar komt Jarno nog effe met de 1-7 en de 1-8, waarbij hij de keeper op een prachtige manier uitspeelt!
Jarno die mooi de keeper uit heeft gespeeld!

Matthijs voorkomt met een schouderduw nog dat een speler van VRC Max kan verrassen. Een uitgooi van Max gaat over het middenveld, komt netjes via Iris, in de kluts bij Jarno, die er een mooie 1-9 uit weet te slepen! Wat een geweldige hattrick om deze wedstrijd af te sluiten.

Zo heeft Achterveld weer een leuke en sportieve overwinning in de wacht gesleept! Ook bij de penalty’s was Max in topvorm en heeft er maar één doorgelaten en wel die van het kleinste spelertje. Zo zie je maar weer je weet nooit hoe de bal rolt!

In de kleedkamer leek toch dat we zowaar een record gingen zetten. Van de thuisclub stonden ze ons al op te wachten, dus dat werd snel douchen. Met maar een Van der Maasje zou dit moeten lukken zou je denken. Maar nu Ben er niet is hadden wij niet uit een onverwachte hoek de berucht rits-problemen verwacht! Maar je bent tweeling of niet en daar kwam Emma met haar rits die stuk was!!
Hopelijk is onze afwezige leider Sander net zo trots op zijn team als Gert en de ouders van JO9-1. En Sander nogmaals onze dank is groot iedere week zo’n mooi verslag! Wat een werk maar met plezier ingevallen als verslaggeefster.