Wedstrijd Achterveld 3 ontspoort bij rentree Remco van de B.
zondag 19 maart 2017

S.V. Achterveld 3

Sinds carnaval heeft SVA 3 de wind in de zeilen met twee overwinningen op rij op achtereenvolgens SO Soest en Baarn. De sfeer is gemoedelijk en er is ruimte voor een geintje hier en daar. Zo was daar Remco vd B. die doordeweeks het team met een gebbetje bij de neus wilde nemen door op de app aan te geven dat hij op zondag aanwezig zou zijn. Lachende smileys, duimpjes omhoog en zelfs een smiley met traantjes uit de ogen vielen hem ten deel. Tot ieders verbazing stapte deze mythe uit het verleden zondagochtend echter (uiteraard wel gewoon te laat) nog de kantine binnen ook. Na een kort voorstelrondje sloot hij zich aan bij de groep.

AS ’80 was de tegenstander deze week. In de voorbereiding was er enige kritiek vanuit Karel op de technische leiding vanwege het vroege verzameltijdstip geweest. Dat André geen tegenspraak duldt is inmiddels duidelijk en hij wees Karel vakkundig terecht. Later die dag zou André nog wraak nemen door Karel in de rust na een puike eerste helft, waarin hij niet 6x zoek werd gespeeld door de linksbuiten, te wisselen

Niet iedereen was volledig ongeschonden uit de zaterdagavond gekomen. Zo was daar Martijn die het douchputje al van dichtbij had gezien en de kantine binnenstebuiten keerde op zoek naar pijnstillende middelen. Martijn was dan ook de beroerdste niet om zijn basisplek op te offeren aan Dave, die wederom last had van een openstaande brug en dus te laat aankwam in de kantine.

Eenmaal aangekomen in de kantine was het toch best lang wachten voordat we om konden kleden, maar dit durfde uiteraard niemand hardop tegen André te zeggen. Na een half uur (die uren leek te duren) kon er eindelijk worden omgekleed.

De wedstrijd begon en ging redelijk gelijk op zonder dat er echt kansen ontstonden voor een van beide doelen. Ondanks zijn afwezigheid leek Chris vandaag ook aanwezig te zijn. Zowel Peter als de tegenstanders wisten de corners netjes nog voor de eerste paal over de achterlijn te draaien.

Uiteindelijk was het Joris die na een puike ingooi de bal langs de achterlijn frommelde. Welke kant de bal langs de achterlijn ging is nog steeds onduidelijk, maar uit de daaropvolgende voorzet wist Daryl in slow motion de bal in de goal te werken.

AS ’80 wisselde (zoals ze dat later die wedstrijd nog 18x zouden doen) twee spelers. Met name voor Karel kantelde de wedstrijd. Hij zat tot dan toe al lekker in de wedstrijd en kon met zijn nieuwe tegenstander zijn lol op. Naar het schijnt loopt hij momenteel nog duizelig rond van de pirouetjes die hij van totale wanhoop om zijn as heeft gedraaid. Uit een van deze aanvallen volgde de 1-1

Met deze stand werd de rust bereikt en hoofdcoach André greep hard in met 3 wissels. Even was er wat kritiek op zijn wisselbeleid vanuit Martijn maar dit werd vakkundig de kop in gedrukt door de kleine generaal. De persoon in kwestie, zichzelf typerend als ‘de cheeta’, werd als konijn uit de hoge hoed getoverd. Vorige week had hij al bewezen het vooral van zijn snelheid te moeten hebben en nu mocht hij dit etaleren op de linksbuiten positie.

De tweede helft mocht Marthijn ‘koek koek’ Kleter het proberen tegenover de linksbuiten van AS ’80, die het poorten van Achtervelders tot kunst verheven had. Zonder dat Marthijn hem überhaupt nog gezien had, lag de 1-2 al achter Tim in het net. Aan de andere kant was het Joris die na de bal met zijn brede borstkas te hebben meegenomen beheerst achter de keeper plaatste.

Inmiddels was het Remco vd B. die al 25 minuten in het veld stond zonder betrokken te zijn bij een opstootje, een persoonlijk record. In minuut 26 was het dan toch eindelijk zover en raakte hij in een fel grondgevecht met de rechtsback verwikkeld, wat hij won op punten. Ondertussen huppelde Martijn H. als een jong kalfje dat voor het eerst de wei in mag enthousiast op de linksbuiten positie, op zoek naar zijn eerste balcontact. Helaas voor hem zal hij hier nog een weekje op moeten wachten.

Doordat AS ’80 wederom het net wist te vinden moest SVA opnieuw in de achtervolging. Wat volgde was een vrije trap in kansrijke positie. Helaas zat Mathijs ‘ik neem die vrije trap wel Kevin’ ’t Jong vandaag niet bij de selectie dus moest Kevin deze bal nemen. Met een geplaatst schot en met goed afleidingswerk van Martijn werd de keeper verschalkt en was de 3-3 een feit. Er was nog enige discussie over wie dit doelpunt op zijn naam krijgt, maar na bestudering van de camerabeelden bleek het toch echt Kevin te zijn. Hiermee wil de redactie dan ook de onjuiste berichtgeving die zich via Facebook heeft verspreid rectificeren.

De wedstrijd liep op z’n einde en de goal kon aan beide kanten vallen. Toen was het de rechtsbuiten van AS ’80 die de sterk spelende linksback van SVA 3, al de hele wedstrijd een plaag voor de aanvallers van AS ’80, uit frustratie tegen de grond werkte. Wat volgde was een grote kluwen mensen en rondzwaaiende ledenmaten. De uitstekend fluitende leidsman besloot dat het welletjes was en floot voor het einde.

Daarmee kwam er een einde aan de zegereeks van SVA 3. Even was er hoop dat Rick in het hokje nog een mop zou gaan vertellen. Deze week helaas geen mop, maar koning moppentrommel heeft wel een mop beloofd voor volgende week. Vol verwachting klopt ons hart!