Achterveld 1 begint ambitieus aan de competitie
vrijdag 20 september 2019

Een nieuw seizoen staat voor de deur en dat betekent ook automatisch nieuwe mogelijkheden. Achterveld wil strijden voor de hoofdprijs.

De club wil zo snel mogelijk een klasse hoger gaan spelen. Ook bij Achterveld staat een nieuwe trainer voor de selectie. Jacco Meurs verruilt het tweede van Bennekom voor de vierdeklasser. ,,Om de uitdaging en om mijzelf verder te ontwikkelen", steklt de 36-jarige opvolger van Ferry Marks duidelijk. ,,De spelers en club zijn ambitieus en dat ben ik ook. Qua ambitie is het een perfecte match. Onze doelstelling is helder; via de titel of via de nacompetitie in de derde klasse komen."

Dit is vorig seizoen niet gelukt en door de derde plaats greep Achterveld overal naast. Dat moet aankomend seizoen anders en dat wil men proberen met een vrijwel ongewijzigde selectie. Voorin beschikt Meurs over veel kwaliteit, maar hij vindt vooral het groepsproces belangrijk. ,,Ik ben een trainer die graag wil voetballen met zijn spelers. In het DNA van Achterveld zit natuurlijk wel dat de spelers de mouwen opstropen en strijden, maar daaraan gaan we nog meer voetbal toevoegen. Veel lopende spelers en met opbouw van achteruit. Zeg nou zelf; een 6-4 overwinning is toch veel leuker dan een saaie 1-0."

Spektakel op de Klettersteeg, oefenmeester Meurs tekent ervoor. ,,Deze klasse kent een paar moeilijke tegenstanders. We moeten vooral mentaal erg sterk zijn, want niet elke ploeg wil voetballen. Dan moet er een hoop strijd geleverd worden en daar moeten we klaar voor zijn."

Bron: de Leusder Krant
Geschreven door: Jeroen van der Veer