Achterveld JO19-1 kroont zich tot kampioen!
zondag 15 december 2019

S.V. Achterveld JO19-1

Na het verrassende puntenverlies van koploper Renswoude vorige week, stond opeens Achterveld JO19-1 aan kop. En dat met nog maar één wedstrijd te gaan. Dus toch redelijk onverwacht konden de mannen in de thuiswedstrijd tegen Hercules kampioen worden. Normaal gesproken zou dat geen probleem mogen zijn tegen het laag geklasseerde Hercules, maar zijn voorbeelden genoeg dat er zeker lijkende kampioenschappen alsnog zijn verspild.

De mannen van de JO19 waren deze week al druk bezig met het aanstaande kampioenschap, de platte kar werd al in gereedheid gebracht. Dan is altijd de vraag: zijn ze niet al teveel bezig met het kampioensfeestje, in plaats dat de focus op de wedstrijd zelf ligt. Gelukkig heeft het trainersduo Arjan en Wim de voetjes van de manenn voor de wedstrijd nog op de grond weten te houden en werd voor de wedstrijd de focus toch op de wedstrijd zelf gelegd. Dat bleek ook wel tijdens de wedstrijd zelf. In de eerste helft liet Hercules zien niet over zich heen te laten lopen, toch wisten de mannen met een 2-0 de rust in te gaan. De tweede helft werd echt een kampioenswedstrijd en wervelde Achterveld JO19 over het veld uit naar een 6-0 overwinning en behaalde daarmee terecht het kampioensschap binnen!

JO19-3.jpg

En toen was het dan echt tijd voor een feestje en uiteraard de rondrit door het dorp op de platte kar, welke mede mogelijk is gemaakt door de sponsor van Achterveld JO19-1 Bouwbedrijf Prinsen.

jo19-1.png