Afscheid hoofdtrainers Ferry en Willem
vrijdag 7 juni 2019

Gisteren heeft de herenselectie voor het laatst getraind onder Ferry Marks. Na de training heeft het bestuur officieel afscheid genomen van Ferry. Bij het sollicitatiegesprek in december 2018 was iedereen direct overtuigd dat Ferry de nieuwe hoofdtrainer van de heren moest worden. Ferry wilde na 13 jaar BZC zijn vleugels uitslaan om zijn ambities in het trainersvak waar te maken. Hij had zelf op dat moment echter wel wat twijfels bij dat dorpsclupje uit Achterveld. Die twijfels verdwenen snel en binnen korte tijd raakte Ferry verknocht aan onze vereniging.

Ferry heeft zijn ambities nooit onder stoelen of banken geschoven en is altijd open en eerlijk geweest dat wanneer er een club langskomt die hem aanstaat en waarmee hij een stap omhoog kan maken Met pijn in zijn hart maakte hij in de winterstop bekend dat hij die club (FC Hilversum) nu al had aangeklopt en hij "die mooie vereniging" na één seizoen alweer gaat verlaten.

Wij willen Ferry ontzettend bedanken voor mooie (helaas ene) seizoen en hopen dat hij zijn ambities kan waarmaken!

Ferry.png
Voorzitter Sander Tolboom bedankt Ferry.

Daarnaast is meteen afscheid genomen van Willem Remerie, onze hoofdtrainer van VR1. We hopen dat hij nog niet zijn laatste training achter de rug heeft, aangezien zaterdag de halve finale van de nacompetitie gespeeld gaat worden. Willem is de eerste betaalde trainer voor onze vrouwenselectie. Hij heeft de afgelopen twee seizoenen het vrouwenvoetbal bij SV Achterveld weer een stapje omhoog gebracht. De trainingsopkomst was altijd al goed, maar is alleen maar beter geworden. En onder leiding van Willem is niet alleen dit seizoen de nacompetitie behaald, maar ook vorig seizoen. Willem heeft altijd voor iedereen klaar gestaan binnen onze vereniging, zo heeft hij dit seizoen ook een paar maanden de jongens van de JO19 getraind.

Willem Peter.png
Vice-voorzitter Peter Neumann neemt afscheid van Willem.

De vrouwen hadden nog een mooi persoonlijk afscheidscadeau voor Willem: een lijst met de inmiddels bij vele bekende uitspraken van Willem!

dames.png
Jessica en Renske bedanken Willem namens de vrouwen.

Willem ook ontzettend bedankt voor jouw enthousiasme en inzet de afgelopen twee seizoenen!

Willem.png
Willem toont trots het cadeau van "zijn meiden".