Alleen samen krijgen we Corona onder controle!
zondag 27 september 2020

Iedereen heeft vast wel gehoord dat verschillende voetbalclubs om ons heen getroffen zijn door de corona en teams niet kunnen spelen. Er zijn in het nieuwe seizoen al ruim 100 wedstrijden van eerste elftallen afgelast wegens corona. Bij clubs als Veensche Boys, Eemdijk, Vliegdorp, Hooglanderveen zijn door besmettingen wedstrijden geschrapt of zelfs hele verenigingen gesloten. Een vereniging als Hoogland heeft besloten het sportpark voor iedereen af te sluiten, alleen spelers hebben toegang. Waar velen nog dachten dat het coronavirus een “ver-van-mijn-bed-show” was, komt het nu dus wel erg dichtbij.

Als bestuur willen we daarom iedereen nog maar eens goed op het hart drukken dat we ons allemaal aan de corona-maatregelen moeten houden en vooral de 1,5 meter afstand (buiten het veld) moeten bewaren. Tuurlijk is de derde helft voor velen net zo belangrijk (zo niet belangrijker) dan de wedstrijd zelf en gunnen we iedereen om na de wedstrijd gezellig nog wat te drinken met elkaar. Dat kan ook nog steeds, maar als we niet oppassen wordt ook onze vereniging getroffen door de corona en moeten we mogelijk de kantine of zelfs het hele sportcomplex sluiten.

Daarom hierbij nogmaals een dringende oproep aan een ieder om zich te houden aan de corona-regels:
- Houd 1,5 meter afstand buiten het veld, dus ook op het terras
- De kantine is uitsluitend open voor het bestellen van een drankje of hapje. Nuttig deze op het terras.
- Houd je aan de looproutes
- Gebruik met maximaal 8 personen de kleedkamer (gebruik indien mogelijk een tweede kleedkamer die op dat moment beschikbaar is).
- Blijf thuis bij klachten (verkoudheid, koorts, keelpijn).

De gemeente heeft aangekondigd strenger te gaan controleren. Laten we er dus met z’n allen voor zorgen dat de gemeente niet hoeft te besluiten onze horecavergunning in te trekken.

Als bestuur hebben we besloten dat we de kantine moeten sluiten als het niet lukt om 1,5 meter aan te houden. Dat zou een drama zijn, zowel voor de gezelligheid als de financiële positie van de club. Geen leuke maatregel, maar we moeten met z’n allen proberen de corona op afstand te houden!
Wanneer we met z’n allen ons zoveel mogelijk aan de maatregelen houden, kunnen we hopelijk gewoon lekker blijven voetballen en de kantine open houden.

Alleen samen krijgen we Corona onder controle!

“Alleen samen krijgen wij Corona onder controle”

Wij hopen dat de komende maanden iedereen gezond blijft en wij de komende tijd kunnen blijven genieten van een mooie partij voetbal bij onze vereniging.