De grote Chris Voorburg keert terug met een kampioenenteam bij SV Achterveld!
maandag 1 januari 0001

Sensationeel nieuws vanaf Kerstens Sportpark te Achterveld. Waar de meesten Achtervelders niet een op durfden te hopen, maar wel de ultieme droom is van iedereen die SV Achterveld een warm hart toedraagt gaat dan toch werkelijkheid worden. Waar Arjen Robben in de zomer al zijn clubliefde voor FC Groningen liet zien, is het nu de grote vedette Chris Voorburg die terugkeert bij zijn jeugdliefde SV Achterveld.
Dit nieuws laat Achterveld op zijn grondvesten doen schudden! Het is dat vuurwerk verboden is, anders had de sterrenhemel boven ons dorp nu dagenlang voorzien zijn van de mooiste vuurpijlen. Het is dat de Achtervelders zich keurig houden aan de coronamaatregelen, anders hadden we net zulke taferelen gezien in de Van Oldenbarneveltstraat bij zijn ouderlijk huis als laatst in Buenos Aires bij de uitvaart van die andere wereldvedette Diego Armando Maradonna.

Deze grote speler zal vanaf september de groene graszoden op het Kerstens Sportpark weer betreden. De seizoenskaartenverkoop is nog niet eens gestart, maar nu al staat de telefoon roodgloeiend met aanvragen van supporters en sponsoren. Maar niet alleen supporters zijn door het dolle heen, ook de spelers melden zich massaal aan voor het nieuwe Achterveld 8. Achterveld heeft daarom besloten de selectie maar helemaal op te heffen en vol voor dit team te gaan. Alle aandacht zal gericht zijn op het nieuwe kampioenenteam. Dat Chris nooit naast zijn schoenen is gaan lopen en nog steeds die "normale jongen uit het dorp" is gebleven blijkt wel uit het feit dat hij persoonlijk heeft besloten de aanvoerdersband graag te willen afstaan aan Mike van Ruitenbeek. De man die al jaren de onzichtbare aanvoerder van Achterveld 1 is, maar nooit de waardering heeft gekregen die hij verdient.

Het bestuur van SV Achterveld roept iedereen op rustig te blijven en geduldig te wachten tot september en niet nu al naar Kerstens Sportpark te komen en of het ouderlijke huis van Chris. Uiteraard is voorzitter Sander Tolboom zeer content met dit verrassende nieuws: "We hebben nooit een poging gewaagd om Chris terug te halen, omdat we niet hadden gedacht dat het realistisch was dat hij ooit nog eens ons mooie oranje shirt zou dragen. Maar Chris laat zien dat hij nog steeds een oranje hart heeft en kwam zelf naar ons toe met de vraag of hij mocht terugkeren. Ik kan het nog steeds niet geloven dat zo'n grote man zich niet te klein voelt voor een club als SV Achterveld. Wij zijn zeer trots dat hij straks weer op onze velden te bewonderen is en zullen hem hierbij op alle mogelijke manieren in steunen. Harry van Kekken zal zijn stramme spiertjes voor iedere wedstrijd en training even goed los masseren".