Corona-richtlijnen SV Achterveld
dinsdag 25 augustus 2020

UPDATE:

Aanvullende corona-maatregelen

Tot nadere orde gelden de volgende aanvullende maatregelen:

• Uitsluitend spelers, begeleiders en vrijwilligers in functie mogen het sportpark betreden.
  • De kantine is dicht, ook voor overleggen/vergaderingen.
  • In de dug-out dient 1,5 meter afstand te worden gehouden. Neem eventueel stoelen van het terras mee om voldoende afstand te kunnen houden.
  • In de kleedkamer maximaal met 8 personen (van boven de 13 jaar) en douchen met maximaal 2 personen tegelijk. Gebruik indien mogelijk twee kleedkamers per team.
  • Chauffeurs van de uit-teams mogen wel het sportpark op. Zij moeten uiteraard 1,5 meter afstand houden, dus het verzoek of ze niet achter de dug-out willen staan.

Corona-maatregelen met ingang van seizoen 2020-2021

Nu het seizoen weer van start gaat en we helaas nog steeds rekening moeten houden met het corona-virus, zullen we op ons sportcomplex ook rekening moeten houden met de maatregelen welke zijn gesteld door de overheid en het RIVM.

Het belangrijkste uitgangspunt is dat het gezond verstand wordt gebruikt en dat de basis-hygiëneregels van het RIVM worden gevolgd.

Heb je klachten? Blijf thuis/ga naar huis en laat je testen. Als je positief getest bent en/of als je een huisgenoot of een nauw contact bent van een bewezen COVID-19-patiënt blijf dan ook thuis.

Houd 1,5 meter afstand (uitzondering tijdens het sporten), vermijd drukte, schud geen handen en was je handen vaak.

We gaan er vanuit dat iedereen deze regels respecteert en naleeft.

Basisregels:

• Voor alles geldt: gebruik je gezond verstand!
  • Heb je klachten (verkouden, snotterig of koortsig bent), blijf thuis.
  • Ben je 18 jaar of ouder, houdt 1,5 meter afstand van anderen.
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst op ons complex en was je handen goed na een toiletbezoek.
  • Houd je aan de looproutes welke op het sportcomplex zijn aangebracht.
  • Vermijd drukte en schud geen handen.

Voetballen mag weer, maar met de volgende regels:

• Voetballen is voor alle leeftijdsgroepen weer toegestaan. Bij trainingen en wedstrijden hoeft tijdens het voetballen geen 1,5 meter afstand te worden gehouden.
  • Voorafgaand, in de pauze en na afloop van het voetballen dienen sporters van 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand tot elkaar houden.
  • Begeleiders/staf moeten altijd afstand houden van alle spelers boven de 12 jaar.
  • Reservespelers en staf boven de 18 jaar moeten 1,5 m afstand van elkaar houden, ook op de reservebank.
  • Schud geen handen voor/na de wedstrijd met de tegenstander/scheidsrechter.
  • Langs de lijn houdt 1,5 meter afstand (vanaf 18 jaar) van niet-gezinsleden.
  • Iedere speler neemt zijn/haar eigen bidon mee, zowel naar de training als de wedstrijd.
  • Advies is om in de rust op het veld te blijven en niet naar de kleedkamer te gaan.

Gebruik kleedkamer

• De kleedkamers en douches zijn open, maar personen van 18 jaar en ouder dienen ook hier 1,5 meter afstand van elkaar te houden.
  • Het advies is om gefaseerd om te kleden met maximaal 8 personen tegelijk in de kleedkamer en douchen met maximaal 2 personen tegelijk (18+).
    Dit geldt dus ook voor het aantal ouders dat in een kleedkamer aanwezig is (bij de jongste jeugd): beperkt het aantal ouders in de kleedkamer.
  • Het advies is om jeugdteams in voetbaltenue naar de club te laten komen, zodat ze voor de wedstrijd zich niet hoeven om te kleden in een kleedkamer
    Geef het gewassen wedstrijdtenue daarom tijdens een trainingsavond mee.
  • We verzoeken iedereen het gebruik van kleedkamers te beperken.

Naar uitwedstrijden

Kantine/terras

• Volg altijd de aangegeven routering op de accommodatie.
  • In de kantine is een looproute gemarkeerd om consumpties te bestellen en om gebruik te maken van het toilet. Houdt je aan de aangegeven looproute.
  • We gaan het verblijf in de kantine minimaliseren. We willen zoveel mogelijk doorloop voor bestellen en afhalen van consumpties.
  • Er zijn geen zitplaatsen beschikbaar in de kantine, uitsluitend op het terras mogen mensen hun consumptie nuttigen. Uiteraard ook hierbij dient rekening gehouden te worden met de 1,5 meter afstand tussen personen van 18 jaar en ouder.
  • Wanneer je moet wachten op je bestelling, verzoeken we je plaats te nemen op de stoelen in de “wachtruimte”.
  • Het terras zal overkapt worden met een tentzeil, zodat er meer ruimte is om droog op het terras te zitten.

Gebruik bestuurskamer

• Vergaderingen/overleggen van commissies, bestuur, teams, mogen in de bestuurskamer plaatsen tot maximaal 8 personen, waarbij iedereen 1,5 meter afstand tot elkaar houdt.
  • Slechts één begeleider per team mag de bestuurskamer betreden waar de gastvrouw/gastheer aanwezig is.
  • Teambesprekingen mogen niet meer in de bestuurskamer plaatsvinden.

Bij vragen, opmerkingen of tips met betrekking tot de corona-richtlijnen, spreek een van de bestuursleden aan of stuur een mail naar info@svachterveld.nl.