Gevolgen van Corona voor SV Achterveld
zaterdag 28 maart 2020

Beste leden, vrijwilligers en sponsoren,

De uitbraak van het Coronavirus heeft ook voor iedereen die betrokken is bij de voetbalclub gevolgen. Met deze mail praten we u graag bij. We vinden het niet leuk, maar we geven graag zoveel mogelijk duidelijkheid en vragen uw medewerking.

Wedstrijden, einde competitie?
Het zou goed kunnen dat de laatste wedstrijd op het Kerstens Sportpark dit seizoen is gespeeld. Dat weten we op dit moment nog niet. De overheid zal dinsdag 31 maart meer duidelijkheid geven over de maatregelen welke gelden tot en met 6 april. De KNVB zal naar aanleiding hiervan zo snel mogelijk met duidelijkheid komen over een eventueel vervolg van de competities. We wachten berichtgeving van de overheid en KNVB daar over af.

Activiteiten – geen jeugdweekend
Alle grotere evenementen zijn landelijk tot 1 juni afgelast. Het bestuur heeft besloten tot 1 juni geen activiteiten te organiseren, mede omdat het lastig wordt ze goed voor te bereiden. Dat betekent concreet dat er dit jaar zoals het er nu naar uitziet geen jeugdweekend is. De vrijwilligersbbq blijft voorlopig staan. De familiedag gaan misschien in aangepast vorm later in de zomer door.

Financiën – maatregelen om te besparen
SV Achterveld haalt een groot deel van de inkomsten uit kantine-omzet. Die valt de komende maanden weg, terwijl wel veel vaste kosten blijven doorlopen. Het bestuur is van mening dat de club deze situatie wel een paar maanden kan doorstaan, maar neemt wel maatregelen om de kosten te drukken. De verwarming staat uit, net als alle koelkasten en vriezers. We gaan met de gemeente in gesprek over huurbijdrage voor de velden en met de KNVB over de kosten de zij aan ons doorbelasten. We vragen u als lid of sponsor begrip voor het feit dat u voor een heel seizoen contributie of een sponsorbijdrage betaalt, het is even niet anders. Het gezamenlijke standpunt vanuit de sport is dat we de kosten die we met z'n allen maken, zoveel mogelijk met z'n allen zullen moeten dragen.

Verbouwing kantine uitgesteld
Het bestuur heeft besloten de verbouwing van de kantine, die voor deze zomer was gepland, voorlopig uit te stellen. Uitgangspunt voor ons was om alles met vrijwilligers te doen, en zo min mogelijk verenigingsgeld aan de verbouwing uit te geven. Tot nu toe liggen er nog weinig concrete toezeggingen voor sponsoring en zijn ook de vrijwilligers nog niet rond. Door de coronamaatregelen wordt het niet makkelijk om dat de komende tijd te regelen. Het bestuur wil op dit moment extra (financiële) risico’s vermijden.

Sportcomplex dicht
Het hek rond onze accommodatie blijft de komende weken dicht op last van de overheid. Het is dus niet toegestaan om ons complex te betreden, ook niet door kinderen die even voor zichzelf willen voetballen. Onze onderhoudsploeg blijft wel aan de slag om de boel netjes te houden, maar we willen iedereen vragen om niet op eigen gelegenheid op de velden te gaan voetballen. Landelijk is aangekondigd dat gemeenten daar boetes voor gaan geven, dat zouden we erg vervelend vinden.

Als er nieuws is houden we u op de hoogte. En voor iedereen die thuis fit wil blijven nog een tip:

Met sportieve groet, bestuur SV Achterveld