Gezellig avondje kinderen Onder 10 en 11
zaterdag 28 november 2020

Nu we geen wedstrijden mogen spelen en alleen maar kunnen trainen, bedachten de leiders van de Onder 10 en Onder 11 dat het wel leuk zou zijn om eens een gezellig avondje te organiseren. Dus werden de kinderen vrijdagavond uitgenodigd om wat leuks te gaan doen met z'n allen.

Eerst moesten uiteraard de buikjes gevuld worden wat lekkere snacks!

Knipsel.JPG

Daarna was het tijd voor actie. In groepjes moesten de kinderen een aantal voetbalspellen gaan doen.

Zo moesten ze een waar voetbalgolf spelen, waarbij het de bedoeling is om met zo min mogelijk schoten de overkant van het veld gehaald wordt. Hierbij moesten ze de bal via een parcours met poortjes in het doeltje aan het einde van het veld zien te krijgen. Het viel af en toe niet mee, maar ze werden er steeds handiger in.

Daarnaast was er het voetbalcurling, waarbij het doel was de bal in het midden van het veld te schieten, waar de meeste punten te behalen zijn. De eerste ballen werden nog hard of zacht geschoten, maar na wat oefening lukte het steeds beter om de bal de juiste snelheid te geven en het hoogste aantal punten te scoren.

4.JPG7.JPG

2.JPG

4.JPG

3.JPG4.JPG

5.JPG

En dan was er nog het kegelen. Hierbij staan twee teams tegenover elkaar en proberen de kegels van het ander team om te schieten.

6.JPG

8.JPG

Het fanatisme van de kinderen kwam weer duidelijk naar boven en iedereen was bloedfanatiek.

Na deze sportieve activiteit was het tijd om de voetbalkennis van de kinderen te testen middels een SV Achterveld voetbalquiz.

Bij iedere vraag waren er vier antwoordmogelijkheden. Er waren vier vakken gemaakt waarbij ieder vak een antwoord was en de kinderen in het vak moesten gaan staan waarvan zij dachten dat het antwoord goed was.
Er waren vragen over onze club zelf (zoals hoeveel lichtmasten staan er, hoe heet het sportpark), spelregelvragen (mag je vanaf de aftrap direct scoren) en vragen over de leiders/trainers zelf (welke leidsters hebben vroeger zelf ook gevoetbald, welke trainer heeft vroeger bij Roda gevoetbald).

1.JPG

Er zaten vragen tussen die bijna iedereen goed had, maar ook vragen waar iedereen in het verkeerde vak stond.

Uiteindelijk bleek Jesse de grootste SV Achterveld kenner te zijn van de avond met de meeste vragen goed!