'Het is nu voorbij en klaar" (Joey van den Brink in de Barneveldse Krant)
woensdag 15 mei 2019

Joey van den Brink baalt van 'uitschakeling'

In theorie zou Achterveld nog tweede kunnen worden, maar daar gelooft Joey van den Brink na de nederlaag van zaterdag niet meer in. "We spelen ook volgend seizoen weer in de vierde klasse. Achterberg geeft het niet meer uit handen. Het is valse hoop als je denkt dat zij op de slotdag thuis verliezen van Uchta. Wij wonnen pas nog met 13-0 van die ploeg.

Door: Peter Pos (Barneveldse Krant)
Foto: Pauw Media

Achterveld was bezig aan een prachtseizoen. Maar verloor zaterdag uit bij Voorwaarts Utrecht met 2-0. Hierdoor kan de ploeg niet meer tweede worden end at was nodig om een ticket voor de nacompetitie te bemachtigen. "Vorige week was een eerste finale voor ons, daarvoro hadden we een serie tegen alleen maar laagvliegers. Dan moet je na een aantal wedstrijden waarbij je vooraf al weet dat je gaat winnen er ineens staan. Dat was denk ik een beetje onze valkuil. De wil was er wel, maar we verloren de meeste duels en voetballend was het ook niet goed genoeg."

"De pech voor ons was dat Vriendenschaar erbij kwam, zij speelden vorig jaar in de tweede klasse. Vervolgens pakken twee ploegen die vijfde en zesde op de ranglijst staan de periodetitel. Als je derde wordt, dan speel je in onze poule dus geen nacompetitie. Heel zuur. Nu moeten we nog een seizoen op dit niveau verder. Geef mij maar de derde klasse waarin je elke week moet knokken."

De 28-jarige aanvaller is bezig aan zijn tiende seizoen in de A-selectie. Dat hij nog voetbalt is een klein wonder. Al vanaf zijn jeugd kamt Van den Brink met chronische liesklachten. Ondanks de pijn en hinder besloot hij keer op keer om toch door te gaan met voetballen. "Ik vind het nog veel te leuk om te stoppen. Al heb ik wel momenten gehad dat ik het niet meer zag zitten", vertelf hij met een diepe zucht. "Ik heb werkelijk van alles gedaan om van die liesblessure af te komen. Niets heeft bij mij echt gewerkt."

"Het begon al in de jeugd. Vaak kreeg ik dan pas aan het einde van het seizoen last en was ik er na de zomerstop weer vanaf. Bij de senioren kreeg ik er steeds meer last van. Ik ben bij de liesarts in Hoorn geweest. Daar komen ook veel profvoetballers en is de kans op slagen 85 procent. Bij mij kwamen de klachten na een tijdje weer terug. Ook ben ik bij een osteopaat geweest, een sportfysiotherapeut en noem maar op. Soms werd het wat minder, maar de klachten kwamen telkens terug."

"Dit seizoen heb ik in overleg met Ferry Marks besloten dat ik op dinsdag niet met de groep mee train, maar voor mezelf ga lopen. Als ik dat in één tempo doe dan gaat het wel. Op donderdag train ik wel mee. Regelmatig begin ik op de bank en val dan het laatste half uur in om die lies zo lang mogelijk goed te houden, al begon ik de laatste wedstrijden wel telkens in de basis."

Dan schudt de technisch vaardige vleugelaanvaller nog een keer het hoofd. "Volgend seizoen krijgen we weer tien wedstrijden waarbij je van te voren weet dat je gaat winnen. Daar is helemaal niets aan. Geef mij maar wedstrijden waar het om gaat, dat je ecth moet. Tja, dan hadden we het zaterdag maar beter moeten doen. We hebben het zelf laten liggen."

joey.PNG