Het jeugdvoetbal is weer terug in De Glind, onder de vlag van SV Achterveld
zaterdag 1 september 2018

S.V. Achterveld JO12-3

Het was vandaag een bijzondere dag in De Glind. Er was namelijk weer een officiële voetbalwedstijd op het voetbalterrein in De Glind.

Vorig jaar is er in De Glind een voetbalschool begonnen met iedere woensdagmiddag trainingen voor de plaatselijke jeugd. Trainen is natuurlijk hartstikke leuk, maar voor kinderen voelt voetballen pas "echt" wanneer er ook "echte" wedstrijden worden gespeeld. Zo zijn de initiatiefnemers Jan, Ife en Jelle in gesprek gegaan met SV Achterveld om als JO12 team deel te nemen aan de KNVB competitie, onder de vlag van SV Achterveld.

Al snel kwamen beide partijen eruit dat dit een mooie kans is de kinderen in De Glind in hun vertrouwde omgeving te laten voetballen. Nadat ook de KNVB haar goedkeuring had gegeven, konden de voorbereidingen beginnen.

Het gras moest natuurlijk worden gemaaid.

De doeltjes worden geplaatst.

Het veld gekeurd door de grasmeesters.

En natuurlijk mooi tenue's worden besteld.

Dankzij het harde werken van alle vrijwilligers, lag het veld er prachtig bij.

En toen kon de eerste echte wedstrijd dan beginnen. De kinderen hebben als leeuwen gevochten en genoten van de wedstrijd. Helaas ging de wedstrijd wel verloren, maar daar maalde niemand na afloop over. Er waren alleen maar blije kindergezichten te zien, die alweer uitkijken naar volgende week als ze weer een wedstrijd mogen spelen!
Dat er nog veel van deze mooie wedstrijden mogen volgen op het sportpark in De Glind!

Coach Jelle geeft de aandachtig luisterende kinderen instructies.