Jimmy de Greef en Gerben van Doorn komen Achterveld versterken
vrijdag 12 juni 2020

De herenselectie is alweer een paar weken aan het trainen, nadat de competitie als gevolg van de corona was gestopt, in voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Met de overschrijvingstermijn van 15 juni in zicht is de selectie inmiddels compleet.

Jimmy de Greef en Gerben van Doorn maken beiden de overstap van vv Valleivogels naar Achterveld. Gerben is een oude bekend, hij speelde vorig seizoen ook al bij onze club. Jimmy is een geboren en getogen Scherpenzeler en al zo'n 24 jaar lid van vv Valleivogels. Zijn vriendin Annemieke maakte vorig jaar de overstap van vv Valleivogels naar Achterveld (waar ze helaas vanwege een blessure slechts twee wedstrijden heeft kunnen spelen).

Gerben.jpg
Gerben van Doorn in actie in het seizoen 2018-2019 in het oranje Achterveldteneu.

Jimmy was toe aan een nieuwe uitdaging en na een keer meetrainen bij Achterveld heeft hij deze gevonden bij onze club. De aanvaller maakte meteen indruk op zijn eerste training en trainer Jacco Meurs is daarom blij dat Jimmy komend seizoen de selectie komt versterken.

Daarnaast zullen ook drie jeugdspelers vanuit de JO19 de overstap maken naar de A-selectie, te weten Jens Bontje, Sil Hogeboom en Matthijs de Vor.
Ook de B-selectie krijgt er jonge talenten uit de JO19 bij, te weten Swen van Dalen, Bas en Finn Ruitenbeek en Jesse Schneiders.

Michiel Boerrigter zal na jaren een vaste waarde en aanvoerder van Achterveld 1 een stapje terug doen en samen met Rudy Baalman en Michiel Schouten (beiden ook jaren gespeeld in het 1e) in het 2e gaan voetballen.

Michiel van Buuren zal komend seizoen weer aansluiten bij de A-selectie, nadat hij afgelopen seizoen in het 2e zijn wedstrijden heeft gespeeld.

Met de komst van twee keepers vanuit de jeugd, Boris van Hengstum en Olivier de Bree, hebben Tjeerd van Middelaar en Pieter van Uhm besloten de selectie te verlaten. Pieter zal wel blijven meetrainen met de selectie.
Tjeerd maakt de overstap naar Terschuurse Boys en Pieter zal bij ons zondagteam onder de lat gaan staan.

Begeleidingsstaf
Het komende seizoen zal Marthijn Houtveen assistent-trainer worden bij de A-selectie. Arjan van Ginkel en Wim Eijpe zullen de B-selectie gaan trainen.
Reinier Lablans blijft de keeperstraining (van zowel de senioren als jeugd).

20200611_220553.jpg
Wim Eijpe, Arjan van Ginkel, Marthijn Houtveen en Jacco Meurs

Rob van de Akker blijft leider van het 1e en Arie Zevenbergen de assistent-scheidsrechter. Aniculaesa Mihai wordt assistent scheidsrechter van Achterveld 2.
Harry van Keken blijft de verzorger en Elmar van Zijl de fysiotherapeut.

20200611_211521.jpg
Rob van den Akker en Harry van Keken